הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אינטרנט אקסטרה 75

 

06/11/2004 | גיליון מספר 75 | halemo

 

אינטרנט פלילי: הורשע אדם שהפיץ וירוסים בדואר אלקטרוני. כתב אישום נגד אדם אחר החשוד בהפצת וירוסים. מעצר של צעיר החשוד בהפצת וירוסים וטוען כי מישהו מנסה להפליל אותו. אתר אינטרנט העלים תשעה מליון ש"ח ממס הכנסה. חבר כנסת חשוד בעבירות מחשב. ועוד קצת קישורים.

 

 

(1)

הורשע אדם שהפיץ וירוסים בדואר אלקטרוני וניסה להפר זכויות יוצרים

 

בני אנור, יליד 1975, הורשע בבית המשפט השלום בתל אביב, בעבירות מחשב, בהן שליחת וירוסים בדואר אלקטרוני לעובדי חברת רדלן בה עבד כשכיר. בנוסף, הורשע אנור בניסיון למכור את קוד המקור של התוכנה שמוכרת חברת רדלן ללקוחותיה בהן חברה סינית, ובכך ניסה להפר את זכויות היוצרים שלה. החברה טמנה לו פח ותפסה אותו. השופט חנן אפרתי גזר על הנאשם את העונשים הבאים: 24 חודשי מאסר, מתוכם 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, הכל על פי המלצת הממונה והיתרה כעונש מאסר מותנה למשך 3 שנים על כל העבירות בהן הורשע. כמו כן הטיל על הנאשם קנס כספי בשיעור 25,000 ש"ח.

 

פ 2591/04 (שלום תל אביב), מדינת ישראל נ` בני אנור

מדינת ישראל נגד בני אנור

גזר הדין המלא, כאן

http://halemo.net/edoar/0075/anor.htm

 

וגם כאן

anor.htm

 

 

(2)

כתב אישום נגד חשוד בהפצת וירוסים

 

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש השבוע כתב אישום נגד עדי אלדורטי, תושב ראשון לציון בגין הפצת וירוסים. אלדורטי מואשם בהחדרת סוסים טרויאניים למחשביהם של משתמשים בישראל ובחו"ל. נטען נגדו כי הוא השתמש בשמות המשתמש ובסיסמאות שאינן שלו ושאותן השיג במרמה.

 

עוד נטען בכתב האישום כי הוא הציף את תוכנת הצ'אט של אתר רדיו 103FM וגרם לקריסתו, לאחר שלא נענה על ידי מנהלי האתר לבקשתו לפתוח ערוץ אותו ינהל.

 

הידיעה הראשונית היתה במבזק nrg

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/812/099.html?pFile=1

 

כתבה באתר נענע

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=156191&sid=10

 

כתב ב ynet בנושא

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2999136,00.html

 

 

(3)

תושב נהריה נעצר בחשד להפצת וירוסים

 

אלי עמר, צעיר תושב נהריה בן 19, הידוע ברשת בכינוי elicomp, נעצר על ידי משטרת ישראל בחשד להפצת וירוסים באמצעות משחקים להורדה שהפיץ באתר האינטרנט הפופולארי שלו. על פי החשד, בכל תוכנה ומשחק באתר, הושתק קוד זדוני ובו וירוס המאפשר ליוצר שלו להשתלט על מחשבו של הקורבן.

 

בנוסף ועל פי המשטרה (המשטרה טוענת הגיעו אליה תלונות של ספקיות אינטרנט), חשוד עמר כי ניסה לסחוט ספקיות אינטרנט, כך שאם לא ייכנעו לדרישותיו, הוא יפיל להם את השירות.

 

הכתבה ב ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2997976,00.html

 

האיזכור הקצר באתר נענע

http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=155719&sid=10

 

הידיעה באתר nrg

http://www.nrg.co.il/online/10/ART/810/706.html

 

 

סופשבוע זה מגיבים חבריו של אלי עמר באתר האינטרנט שלו על האשמות נגדו

http://www.elicomp.co.il

 

וכך נכתב באתר (מיום שישי, 5/11/2004):

[ציטוט]

כמו שכולכם ראיתם אלי "נעצר" וישב 5 ימים במעצר על האשמות של הפצות וירוסים , "סחיטה באיומים" ועוד מלא שקרים לא הגיוניים.

 

כל התקשורת עשתה רעש אחד גדול מהסיפור הזה,לכל הקנאים למיניהם שרצו שאלי ישב בכלא אז הנה הודעה בשבילכם, אלי יצא ביום חמישי ממעצר וכרגע הוא חופשי. אסור לו להתקרב לאינטרנט 45 יום, בעוד 45 הוא יהיה פה איתנו בחזרה. צוות הניהול שלנו ידאג לפורום שהוא יחזור בימים הקרובים.

 

לגבי "סחיטות על ספקיות אינטרנט", קחו כמה שניות ותחשבו בהגיון האם חברת 012,בזק בינלאומי וכו', יפחדו מאחד בן 19 ויתנו לו שירות אינטרנט בחינם? אז התשובה היא לא, מי שסיפר את זה לתקשורת חיפש לעשות שם רע! זה שקר לא הגיוני ,למה שספקית תסכים לכזה דבר מטופש, וחוץ מזה, לגבי איחסונים אלי בחיים לא פנה אל חברת איחסון בקטע של איום על מנת לאחסן את האתר. האתר היה מאוחסן אצל שרתי איחסון וזה היה תמורת חסות שזה פירסום לחברת איחסון בלבד, והחברות הרויחו המון מהפירסום הזה.

 

לא הסתדר לאלי עם חברות איחסון מכיוון שהאתר גדול מידי בשביל להיות על חברות איחסון, ואלי קנה שרת פרטי בשביל האתר. אלי לא אחד כזה שמאיים כדי לקבל שירות איחסון. אלי השקיע את הנשמה שלו בשביל האתר ובחיים לא חשב להזיק וגם כשיצא ממעצר שילם כסף כדי שהאתר יהיה למעלה ושהצדק יצא לאור! הוא השקיע מכספו 800 ש"ח במזומן על אחזקת השרת אצל חברת 012 ללא שום רווח מהאתר כי בשבילו זה כיף שאנשים נהנים מהאתר, ואין ספק שהפורום שלנו הוא הפורום הכי גדול במדינה.

 

מי שתכנן את התיק הזה תכנן את זה מתוך קנאות, אז הגיע הזמן שתבינו את האמת , אלי משוחרר כרגע, וחי את החיים שלו ומתכוון לתבוע את התקשורת על השם הרע שהפיצו לו ברשת ,שיהיה לכולם המשך גלישה מהנה, וד"ש חם מאלי !!

[סוף ציטוט]

 

תביעות הדיבה נגד אתר ynet ואתר nrg בדרך.

 

 

(4)

כתב אישום נגד בעל אתר אינטרנט בגין העלמת מס

 

אתר דה מרקר מדווח כי ביום 27 אוקטובר 2004 הוגש כתב אישום נגד רפאל בן (50), בעל אתר אינטרנט הבינלאומי המשמש כמרכז קניות. האתר מופעל מביתו של רפאל בן בירושלים. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום בירושלים.

 

אתר האינטרנט של רפאל בן

http://www.money4u.net

 

כתב האישום מייחס לבעל האתר העלמת מס מרשויות מס הכנסה בסך 9 מיליון ש"ח. האתר מופעל מביתו של רפאל בן בירושלים. 

 

בכתב האישום נטען כי בשנים 1997 עד 2002 נהנה האתר מהכנסות בהיקף של למעלה מתשעה מיליון ש"ח אשר לא דווחו לשלטונות מס הכנסה.

 

 

(5)

חבר כנסת מואשם בעבירות מחשב

 

אולי זה לא כתוב בכתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת יחיאל חזן מהליכוד, אבל כתב האישום שהוגש נגדו השבוע, הוא בגין הצבעות כפולות שעשה בכנסת בעת ההצבעה על תקציב המדינה 2003

 

הכתבה המלאה באתר ynet

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2999031,00.html

 

מכיוון שההצבעה היא ממוחשבת ולא ידנית כמו פעם, אפשר היה להאשים את חבר הכנסת הנכבד בעבירות שונות מחוק המחשבים התשנ"ה 1995. כך למשל, אפשר להאשים את חבר הכנסת חזן בעבירה לפי סעיף 3 לחוק המחשבים: יצירת מידע כוזב ופלט כוזב.

 

חוק המחשבים באתר הכנסת

http://www.knesset.gov.il/laws/heb/FileD.asp?Type=1&SubNum=1&LawNum=1534

 

עוד מידע: ח"כ חזן יסנן אתרי פורנו

http://www.halemo.com/edoar/0069/0002.html

 

 

(6)

ועוד קצת קישורים

 

על גולשי אינטרנט שנפטרו והשאירו זכרונות וירטואליים

http://www.setup.co.il/Articles/Article.asp?aid=23

 

משרד התמ"ת (תעשייה, מסחר ותעסוקה) מפרסם ברבים את המכתב שלו לחברת נטוויז'ן ובו דורש המשרד מחברת נטוויז'ן להציג מחירים נכונים באתרי המכירות שלה. המחיר החדש יכלול בתוכו גם דמי הובלה ומשלוח. המחיר הנכון ייכתב גם בבאנרים וטיזרים.

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/9FF68DD6-61C1-4305-B380-153B00D7D54B.htm

 

משרד המשפטים "פרסם" מסמך חדש בנושא חתימה דיגיטלית. בעצם לא פרסם. מזה כשבוע מאז שהודיע המשרד על המסמך החדש, המסמך לא מופיע באתר עקב תקלה. נעקוב.

http://www.justice.gov.il/Tehila1/TopNav/MimshalZamin/Sign_Verify.htm

 

המשכתבים באתר nrg שלוקחים ידיעות מעיתון האם מעריב, אינם יודעים לכתוב כותרת משנה לידיעה ומתבלבלים בשם בית המשפט. במקום "בית המשפט המחוזי" כפי שמופיע בידיעה הנכונה של יהודה שרוני, מישהו כתב בכותרת המשנה את הביטוי "בית הדין האזורי", שם השמור לבתי הדין האזוריים לעבודה ולא לבתי המשפט המחוזיים של מדינת ישראל שהם ערכאה אחת מעל.

http://www.nrg.co.il/online/16/ART/811/549.html

 

 

 

 


 
 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים