הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אתר ynet קנה את דומיין whynet הישראלי

 

25/04/2005 | גיליון מספר 79 | משה הלוי halemo

 

הסתיים הסכסוך הקצר בין חברת ידיעות אינטרנט לבין יצחק ליבר, מחזיק הדומיין הנחשק whynet.co.il שהטריד את מנוחתם את קברניטי ynet.co.il

 

 

ביום 5 אפריל 2005 הגישה חברת ידיעות אינטרנט בע"מ, המפעילה את אתר התוכן ynet, תביעה כנגד יצחק ליבר, מהנדס תוכנה מקרית ביאליק, שבבעלותו שם הדומיין whynet.co.il הדומה בצלילו לשם המתחם של התובעת.

 

בכתב התביעה טענו אנשי ynet באמצעות עורך דינם תמיר גליק ממשרד עורכי הדין ליבליך מוזר ושות', כי ליבר איים עליהם שאם לא ירכשו ממנו את שם הדומיין תמורת 100,000 ש"ח, הוא ימכור אותו לגורמים מתחרים, בהם עיתון מעריב.

 

העתק מהמודעה שפרסם ליבר

whynet_co_il

 

 

בנוסף לתביעה, הגישו אנשי ynet בקשה לצו מניעה זמני שיאסור על ליבר לעשות כל שינוי או העברת בעלים של הדומיין לרשות אחרים. אנשי ynet טענו כי ליבר מפר את סימן המסחר הרשום שלהם. בכתב התביעה ובבקשה הוזכר החוק שנחקק בשנת 1999 בארה"ב, האוסר סחיטה כספית בשמות מתחם (דומיינים).

 

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, הוציא צו מניעה זמני נגד בעליו של אתר whynet.co.il, ואסר עליו לעשות כל שינוי באתר ובשם המתחם.

 

ביום 14 אפריל 2005, כעשרה ימים בלבד לאחר הגשת כתב התביעה, "התקפל" יצחק ליבר וסגר פשרה עם ynet. במקום סכום של מאה אלף ש"ח שביקש, "הסתפק" ליבר בסכום של כמה מאות שקלים בלבד. התביעה נסגרה, והפשרה הסודית קיבלה תוקף של פסק דין (שהופך אותה ללא סודית מפאת עקרון פומביות הדיון). בהתחשב בכך שרכש את הדומיין תמורת עשרות בודדות של שקלים מאיגוד האינטרנט הישראלי, הוא עשה עסקה די טובה. עדיין לא ברור בוודאות מי נכנע, מי הפסיד, מי ניצח ומי עשה קופה לא רעה בכלל.

 

לידיעת מחפשי הזהב ברשת: הדומיינים הבאים עדיין פנויים לרישום ולסחיטה של ynet:

whaynet.co.il

waynet.co.il

wynet.co.il

yynet.co.il

y.net.il

 

 

 

ה"פ 476/05 (מחוזי תל אביב), ידיעות אינטרנט נגד יצחק ליבר

בש"א 8515/05 (מחוזי תל אביב), ידיעות אינטרנט נגד יצחק ליבר

 

 

 

 






 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים