הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

המשטרה סגרה את התיק החקירה נגד יונתן פינגל

 

03/09/2006 | גיליון מספר 84 | משה הלוי halemo

 

לאחר שהוחשד על ידי משטרת ישראל בפריצה למחשבים של משטרת פנסילבניה, ולאחר שנחקר על קבצי תועבה ופדופיליה שנמצאו לכאורה על המחשבים שלו, סגרה משטרת ישראל את תיק החקירה נגד הצעיר יונתן פינגל מאשדוד. המשטרה לא מצאה ראיות להאשים את הצעיר.

 

 

מעצר ראשון

 

ביום 16/09/2003, נשלחה תלונה ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של משטרת ישראל בדבר פריצה של ישראלי לשרתי המחשב של משטרת פנסילבניה בארה"ב. התלונה נשלחה מהמשטרה הפדראלית של ארה"ב, ה FBI.

 

ביום 08/02/2004 העבירה יאח"ה את התלונה ליחידת ההונאה של מחוז הדרום באר שבע, לאחר שלטענה איתרה כי מקור "הפריצה" למחשבי משטרת פנסילבניה הוא בתושב אשדוד. כבר ביום 9 מרץ 2003 עצרה יחידת המשטרה בחור יליד שנת 1985 מהעיר אשדוד. הצעיר, יהונתן פינגל, בחור בן 18, עמד לפני גיוס לצה"ל.

 

לאחר חיפוש שנערך בדירה, תפסה המשטרה שני מחשבים. פינגל נעצר גם הוא לחקירה, ונחקר עד שעות הערב במשטרת באר שבע. רק בשעות הערב הוא שוחרר לביתו. מיד לאחר מכן, שכר את שירותיו של עורך הדין בועז גוטמן, לשעבר ראש מפלג עבירות מחשב במשטרת ישראל ביחא"ה, וכיום עורך דין המתמחה בתיקי עבירות מחשב.

 

למחרת היום, התקיים דיון מעצר בבית המשפט השלום בבאר שבע בפני השופטת ליאורה ברנע. נציג המשטרה טען בדיון כי פינגל עלול לשבש חקירה ועל כן יש להטיל עליו הגבלות. בסופו של הדיון, שוחרר פינגל בתנאים מגבילים, כאשר נאסר עליו להשתמש ברשת האינטרנט למשך 30 יום. כמו כן הוטל עליו לשהות במעצר בית למשך 10 ימים, וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום הוצא נגדו (מ 1520/04). 

 

 

מעצר שני

 

ביום 06/07/2004, לאחר יותר משלושה חודשים, כאשר המחוז הדרומי של משטרת ישראל כשל בהשגת ראיות כנגד הצעיר על מעשה פריצה כלשהו למחשבי משטרת פנסילבניה, ולאחר שגורמים בכירים במשטרת הדרום כשלו בגיבוש ראיות וכתב אישום כנגד הצעיר, החליטה משטרת ישראל לשנות כיווני חקירה ולהחשיד את הצעיר בהחזקת חומרי פדופיליה על דיסק המחשב שלו.

 

בלשי המשטרה הופיעו בשנית בביתו של יונתן פינגל עם צו חיפוש. בצו נכתב כי יונתן פינגל הצעיר חשוד ב"פרסום והחזקת חומר תועבה". במהלך חיפוש בבית, לקחו עימם השוטרים מספר מארזי מחשב ישנים ומחשב עתיק אחד שלא הספיקו להעמיס על הניידת בחיפוש הקודם. פינגל שוב נעצר בו במקום. גם אחיו הצעיר נלקח למטה המשטרה בבאר שבע. בחקירתו של פינגל, הציגו בפניו חוקרי המשטרה תמונות תועבה רבות מתקליטורים צרובים שצרבה המשטרה.

 

 

ביום למחרת, 07/07/2004 התקיים דיון בבית המשפט השלום בבאר שבע באולמו של השופט עידו רוזין. על הפרק: בקשתה של משטרת ישראל להאריך את מעצרו של פינגל. רפ"ק מסינג, שייצג את המשטרה בדיון, הציג בפני בית המשפט דו"ח סודי ובו תמונות תועבה לכאורה שנתפסו במחשבו של פינגל. את פינגל שוב ייצג עו"ד בועז גוטמן (מ 1520/04).

 

בהחלטתו קבע השופט עידו רוזין כי המשטרה דרשה מעצר למשך 5 ימים בגין טענה כי עמד בקשר עם קהילת פדופילים ברשת האינטרנט (ובהם גם אתרי דמה של משטרות בעולם). למרות ששופט רוזין קבע כי הוא משוכנע באמיתות הדו"ח הסודי שהגישה לעיונו המשטרה, הוא לא שוכנה כי בשלב זה של החקירה יש מקום לעצור את החשוד עד ליום המחרת בשעה 14:00.

 

ביום למחרת, התקיים שוב דיון בבית המשפט השלום בבאר שבע. הפעם באולמו של השופט אבו טהה. הדיון התקיים בשחרור בתנאי הערובה שביקשה משטרת ישראל, בהם איסור שימוש באינטרנט למשך 180 יום, הפקדת ערבות עצמית של 2,000 ש"ח והפקדת ערבות עצמית נוספת של 10,000 ש"ח.

 

עו"ד בועז גוטמן טען כי איסור גלישה למשך 180 יום הוא ענישה ללא משפט וללא הרשעה. עוד הוסיף כי הדבר נוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. גוטמן הסביר כי מדובר באיסור גורף שלא עבר אף פעם את משוכת בית משפט כלשהו בישראל.

 

בא כוח המשטרה, החוקר סויסה הציג לבית המשפט תמונות בהן נראים ילדים בני 5 בסצינות מין קשות. השופט אבו טהה קבע בהחלטתו כי לחשוד יונתן פינגל מיוחסות עבירה של שימוש בדמותו של קטין לפרסום חומר תועבה (סעיף 214(ב) לחוק העונשין), וכן עבירה של החזקת חומר תועבה (סעיף 214(ב3) לחוק העונשין).

 

בית המשפט אסר על פינגל לעשות שימוש כלשהו ברשת האינטרנט למשך 180 יום. כמו כן הורה לו לחתום על ערבות עצמית בסך 2,000 ש"ח וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

 

 

זיכוי מחוסר ראיות

 

בינתיים, בגלל הליכי החקירה נגד יונתן פינגל, נמנע גיוסו לצה"ל. צבא ההגנה לישראל החליט לוותר על שירותיו של הצעיר, משיקולים לא ענייניים.

 

ביום 28/08/2006 הגיע הזיכוי הסופי וסגירת תיק החקירה. בצער רב וביגון קודר, הודיעה משטרת ישראל לצעיר כי תיק החקירה המשטרתי נגדו נסגר, בשל העובדה כי לא נמצאו ראיות מספיקות להעמידו לדין. ככל הנראה, פג תוקפם של הקבצים האסורים התפוסים בידי המשטרה, מאחר והחוק קובע התיישנות של שנתיים לעבירה של החזקת חומרי פדופיליה.

 

כך או כך, מנקודת מבט של רבים, חייו של יונתן פינגל השתנו, אולי אף נהרסו, בגלל חקירה משטרתית נגד אדם שכל חטאו הוא גלישה ברשת האינטרנט, ואולי צפייה והורדה חומרי מחשב אסורים על פי חוק העונשין הישראלי.

 

בישראל המודרנית של שנת 2006, קיימת משטרת מחשבות פעילה, שפועלת על פי חוק חדש יחסית, האוסר על החזקת תמונות מחשב בהם נראים קטינים, הגם אם המחזיק בהם אינו מתכוון להרע לאף אחד בעולם החיצון ואף אינו פדופיל אמיתי. כל שנדרש להרוס חייהם של גולשי אינטרנט ישראלים הוא פניה של ה FBI האמריקקי למשטרת ישראל, ביחד עם כתובת IP ובקשה לטפל ב"טרוריסט" המקומי...

 

 

 

__________________

כתבות קודמות בנושא:

 

07/08/2004 | מי מסרב לגייס את יונתן פינגל?

http://halemo.net/edoar/0063/0005.html

 

06/07/2004 | המשטרה מתנקמת בנער מחשבים צעיר לאחר שכשלה במציאת ראיות נגדו

http://halemo.net/edoar/0060/0002.html

 

13/03/2004 | נעצר ושוחרר ישראלי החשוד בפריצה לאתרי אינטרנט בארה"ב

http://halemo.net/edoar/0046/0006.html

 

 

 

 


 



עו"ד בועז גוטמן



יונתן פינגל



הודעת משטרת ישראל
(לחץ/י על התמונה להגדלה)

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים