הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

לפני החקירה: ראש הממשלה פירמט את הדיסק שלו

 

18/01/2007 | גיליון מספר 86 | משה הלוי halemo

 

מיקריות או לא? אחרי הוראה של היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, הדיסק הקשיח של האחרון עבר פירמוט על ידי טכנאי מחשבים.

 

 

הדלפה בפורומים של רוטר נט: הדיסק הקשיח במחשבו האישי של ראש הממשלה אהוד אולמרט עבר פירמוט יסודי. על פי השמועה שמקורה ככל הנראה בטכנאי מעבדה למחשבים בירושלים, טכנאי מחשבים קיבל לידיו את מחשבו האישי של ראש הממשלה לשם תחזוקה. הטכנאי פירמט את הדיסק הקשיח מיסודו. לא ברור אם בהוראתו הישירה של אולמרט או עוזר בסביבתו.

 

כך, אם מישהו במשטרת ישראל חשב לתפוס ראיות אלקטרוניות נגד ראש הממשלה, מסמכים ושאר תכתובת דואר אלקטרוני מפלילה, הוא צפוי אולי להתאכזב. המחשב של ראש הממשלה נמחק.

 

למרות זאת, אם טכנאי המחשבים עשה פרמוט רגיל לדיסק הקשיח, עם התוכנה שבאה עם מערכת ההפעלה של המחשב, ניתן יהיה לתפוס ולשחזר ראיות, מאחר ופירמוט רגיל אינו מוחק את העבר המגנטי של הדיסק, אלא מסדר אותו מחדש. כדי למנוע שחזור, יש למחוק את הדיסק ביסודיות עם תוכנות המיועדות לכך, שלרוב נקראות בשם וייפ (Wipe). תוכנות אלה מוחקות גם את הסלקים (slacks), אותם אזורים על הדיסק שאינם מוגדרים כקבצים, אבל בהם שמור מידע זמני לא זמין למשתמש ולמערכת ההפעלה.

 

לידיעת ראש הממשלה: האחראיות במשטרת ישראל על הפקת ראיות דיגיטליות / אלקטרוניות / מגנטיות נעשית על ידי חוקרים מיומנים הנמצאים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שמשכנה בבת ים. בתוך יאח"ה נמצא מפלג עבירות מחשב שתפקידו לחפש ראיות דיגיטליות במחשבים ובדיסקים קשיחים.

 

בעבר, מפלג עבירות מחשב נעזר בתוכנות ייעודיות לביצוע החיפוש הראייתי פורנזי (מז"פ), בהמשך בתוכנות מסחריות, וכיום העתקת חומר המחשב של החשוד, לצורכי זיהוי פלילי, נעשה בעזרת חומרה מיוחדת. אותה חומרה היא מכשיר העתקה מיוחד הנקרא סולו 3 (SOLO-III) של חברת אימג' מסטר (Image MASSter), המאפשר להעתיק דיסקים קשיחים ושאר מדיה (כגון זכרונות הבזק flash). המכשיר עולה כ 2,400 דולר.

 

עוד מידע על סולו 3

http://www.dataduplication.co.uk/details/IM-solo.html

 

אהוד אולמרט ידוע כאחד שמבין במחשבים, גולש באינטרנט ולפעמים כותב טוקבקים ותגובות בפורומים בשם בדוי. אם אכן ייתפס מחשבו האישי במסגרת החקירה הפלילית נגדו, לא ברור אם חוקרי יאח"ה יבקשו מבית המשפט לאסור עליו לגלוש ולהשתמש במחשב למשך 30 יום, כמקובל במקרים אלה.




מכשיר סולו 3 להעתקת דיסקים של משטרת ישראל

 

 

 


 



ראש ממשלת ישראל
אהוד אולמרט




 

 

 


 

תגובות הקוראים