הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בית המשפט חייב את רמי יצהר לשלם מיליונים

 

18/01/2007 | גיליון מספר 86 | halemo משה הלוי

 

 

רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, חייב את העיתונאי רמי יצהר לשלם למשפחת אברהם סך של 3 מיליון ש"ח, לאחר שהראשונים הגישו נגדו תביעת דיבה בסכום זהה. החלטת הרשם ניתנה לאחר שיצהר לא הגיש כתב הגנה למרות שחלפו המועדים להגשתו.

 

 

כתב התביעה נגד רמי יצהר הוגש בשנת 2004 לאחר שכבר הוחזרו גופותיהם של חללי צה"ל החטופים וכחצי שנה לאחר שהובאו לקבורה. כתב התביעה מפרט הפצתה של שמועה על ידי אתר החדשות העצמאי באינטרנט של העיתונאי יצהר, אתר "עניין מרכזי".

 

אתר עניין מרכזי

http://www.news-israel.net

 

כתב התביעה מפרט כי ביום 9 אוקטובר 2000, יומיים לאחר חטיפת החיילים, פרסם אתר "עניין מרכזי" כתבה לפיה שלושת החיילים החטופים עסקו בסחר בסמים ובהברחתם בזמן שירותם הצבאי ובעת החטיפה עצמה. בפרסום, על פי כתב התביעה, נכתב כי החטיפה של החיילים נובעת ממחדל שלהם וממעשה לא חוקי שעשו בעת הימצאותם במקום החטיפה. התביעה מציינת כי לאחר פרסום "פרשת הסחר בסמים", התעוררה סערה ציבורית קשה בארץ, בתקשורת וברשת האינטרנט, ודובר צה"ל אף נאלץ להכחיש את הפרסומים ואת השמועות בנושא.

 

במהלך ההליך המשפטי הגיש רמי יצהר בקשה למחיקת התביעה על הסף. בבקשה זו נטען כי החייל המנוח בני אברהם ז"ל, אינו יכול להיות צד עצמאי להליך המשפטי, וכן לא מתקיימת יריבות בין הצדדים. עוד נטען על ידי יצהר כי לפי סעיף 25 לחוק איסור לשון הרע, אדם שנפגע מלשון הרע ותוך שישה חודשים מפרסומה נפטר, קרוביו רשאים להגיש תוך שישה חודשים לאחר מותו תובענה בשל אותה לשון הרע.

 

רשם בית המשפט המחוז בתל אביב, השופט דוד גלדשטין דחה את טענותיו של יצהר ושל ההגנה וסירב לסלק את התביעה על הסף. בנוסף, חייב את יצהר לשלם למשפחת אברהם הוצאות משפט בסך 3,000 ש"ח.

 

בשא 5953/05 (בתיק עיקרי א 2338/04, מחוזי תל אביב),

החלטה של הרשם דוד גלדשטין מיום 07/11/2006

itzhar_vs_avraham.htm

 

 

על החלטת הרשם ערער יצהר. התיק נקבע לפני שופטת המחוזי תל אביב, רות רונן, לחודש פברואר 2007. בינתיים, מבלי משים לב, המשיך מרוץ הזמנים להגשת כתב הגנה בתיק. מרוץ זה נפסק, למרות הערעור על החלטת הרשם.

 

בהמשך חודש ינואר 2007 הגישה משפחת אברהם בקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה. רשם בית המשפט המחוזי תל אביב, איתן אורנשטיין, קיבל את הבקשה וקבע כי ערעור אינו מפסיק את מרוץ הזמנים להגשת כתב ההגנה בתוך 30 יום.

 

הרשם אורנשטיין קבע כי יצהר ישלם למשפחת אברהם את הסכום אותו תבעה, סך של 3 מיליון ש"ח. סביר להניח כי גם על החלטה זו יוגש ערעור או בקשה לעיון חוזר.

 

 

ת"א 2338/04, מחוזי תל אביב, משפחת אברהם נגד רמי יצהר ואח'

 

 

_____________________________

כתבה קודמת בנושא:

04/10/2004 | מותה של שמועה מקוונת ולידתה של תביעה מכוונת

http://halemo.net/edoar/0071/0002.html

 

 

 





השופט איתן אורנשטיין
רשם בית המשפט המחוזי
תל אביב



העיתונאי רמי יצהר
הנתבע




החייל החטוף
בני אברהם ז"ל


 
 


 


 

תגובות הקוראים