הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בעד ביטול האנונימיות בטוקבקים

 

20/01/2007 | גיליון מספר 86 | משה הלוי halemo

 

כן. גם אני בעד ביטול האנונימיות בטוקבקים. המצב הזה לא יכול להימשך יותר. טוב עשה חבר הכנסת ישראל חסון שהגיש את החוק. וחבל שלא עשה זאת כמה שנים קודם לכן כאשר שירת בשירות הביטחון הכללי.

 

 

הכותרת מפתיעה אתכם? גם אותי. פעם, כשעוד הייתי תמים, גם אני חשבתי שהאנונימיות היא דבר קדוש. חשבתי שלכל אדם מגיעה קצת פרטיות. חשבתי שכל אדם באשר הוא, זכאי שאחרים לא יידעו מה עשה ומה פשע כשבסך הכל הביע את דעתו או רחמנא ליצלן, אמר עובדות לא נכונות של מה בכך במדיום כלשהו.

 

 

תארו לכם שלא הייתה אנונימיות על שמו של חוקר השב"כ בזמן תפירת התיק לקצין צה"ל עיזאת נאפסו בתחילת שנות ה 80? ישר היינו מגלים מספר שנים מאוחר יותר שמי שפיברק את הראיות הוא לא אחר מאשר אותו יוסי גינוסר מפרשת קו 300. אותו יוד אנונימי ששיבש הליכי משפטי כבר קודם. איך בכלל יכולנו בפרשת קו 300 להניח שאותו יוד, הוא קוצו של יוד מהפשע הקודם?

 

תארו לכם שלא היתה אנונימיות על זהותו של איש השב"כ שדפק אבן בראשו של מחבל כפות שכבר נתפס והורד מאוטובוס של אגד קו 300 לאשקלון? במקום להאשים אחר המזוהה בשם יצחק מרדכי ברצח הקר, היינו יודעים שיש לנו עסק עם א"י והיינו נזהרים שהוא לא ישרת בתפקידים ציבוריים או רחמנא ליצלן, יגיע לכנסת וייצג אותנו כנבחר ציבור תחת הזהות "אהוד יתום".

 

תארו לכם שלא היתה אנונימיות על אותו "שמפניה" שהפך דוכנים בשוק בחברון, הרביץ לערבים, שלח איומים לחברי כנסת ואף ערך טקס מזעזע על קברו של איש הלח"י יאיר ובו השביע בני נוער תמימים ללכת בדרכו הרעה. אם היינו יודעים שאותו יין טוב הנושא את השם אבישי רביב הוא לא אחר מאשר סוכן שב"כ, יש אומרים פרובוקטור, אולי היינו מתייחסים בסלחנות למעשיו. הרי המדינה שלחה אותו בגיבוי משפטי של פרקליטות המדינה, והוא - רק בזכות האנונימיות שלו הפר את הסדר הציבורי של מדינת ישראל בשם "הימין הקיצוני".

 

תארו לכם שלא היתה אנונימיות על שמו של ראש שהשב"כ בזמן רצח רבין? ישר היינו יודעים מי אחראי לביזיון הנורא של ראש הממשלה. לא סתם אדם ממושקף המסתתר מאחורי הכינוי כ', אלא אדם בשם כרמי גילון, שכבר התריע בעבר בעבודה סמינריונית שהגיש בעת לימודיו באוניברסיטת חיפה בראשית שנות ה 90, בשמו המלא, על אפשרות שסטודנט תימני אנונימי מהרצליה יעשה את זה.

 

ועכשיו תארו לכם את הדבר הבדיוני הבא: יגאל עמיר, הסטודנט מהעבודה של כ', זה שנקבע כי הוא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נהנה עד היום מאנונימיות מסוימת שמונעת מהציבור לדעת שגם הוא, כמו חברו הטוב שמפניה, הוא לא אחר מאשר סוכן שב"כ שהשתתף ברצח מבוים שהתפקשש?

 

לא יכול להיות, נכון? זו גדולתה של האנונימיות!!! היא מסתירה את האמת הקשה והמרה. האנונימיות מאפשרת לאנשים במערכות שונות להביע את עצמם מבלי לחשוש לעתיד הפלילי לבוא. בדיוק כמו אותם סמים נרקוטיים שגורמים לאדם הצורך אותם להבין מאוחר יותר שהוא נמצא במציאות מדומה. וכמו בנושא הסמים, על המדינה למנוע מצבים שבו האזרח מעשן חומרים הגורמים לו לבלבל את המוח בכל מיני אתרי אינטרנט מפוקפקים. בשביל זה צריך רגולציה. כמו שקרה עם חוק השב"כ בשנת 2001.

 

חוק השב"כ, כמו חוק הטוקבקים, בא בעקבות אותם מקרים רבים בהם הסתתרו אנשי בטחון מאחורי מעשיהם הפליליים. חוק השב"כ גרם לכך שיותר לא יתעללו בנחקרים, אפילו אם הם נחשבים לפצצה מתקתקת. חוק השב"כ גרם לכך שיותר לא מוציאים מנחקרים הודאות לא קבילות. חוק השב"כ גרם לכך שכל איש בשירות חשוף ברבים בשמו ובזהותו, ואפשר לבוא עמו חשבון בבית המשפט.

 

חבר הכנסת ישראל חסון רוצה שטוקבקיסטים באינטרנט יזדהו. חה"כ חסון רוצה שתהיה אפשרות להגיע אל אותם פרחחי מקלדת, באותם מקרים שחלילה וחס הם יכתבו משהו לא לעניין, ואולי יסכנו אנשים את שמם הטוב של אזרחים במנגנוני החושך, עם מידע רגיש שנכתב מתחת לכתבה.

 

צודק חבר הכנסת חסון! מי כמוהו כבעל ניסיון, יכול להבין את דרכיה הרעות והנפתלות של האנונימיות שבחסותה נעשים מעשים רעים. הוא חסון, יש לזכור, היה סגן ראש השב"כ.

 

 

(הדברים נכתבו בציניות)

 

________________________

אתר האינטרנט חה"כ ישראל חסון

http://www.israel-hason.com

 

 

הצעת חוק הטוקבקים:

פ/1637/17, הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)

(תיקון - זיהוי המגיבים באתרי אינטרנט), התשס"ז 2006

http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/17/1637.rtf

 

 

 





ח"כ ישראל חסון




 
 


 


 

תגובות הקוראים