הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

שכר ועונש באתר תפוז

 

21/02/2007 | גיליון מספר 88 | משה הלוי halemo

 

אדם ששימש כעוזר ראש העיר אילת הקודם, פרסם בפורום באתר תפוז ששחקן הכדורסל, בנו של סגן ראש העיר הנוכחי, מרוויח מאה אלף שקל. בתגובה, נתבע בתביעת דיבה. כעת ייאלץ לשלם שבעים אלף שקל מכיסו למושמצים.

 

 

שמח בעיר אילת ובאתר תפוז: בעיר אילת קיים רדיו מקומי הנקרא "קול הים האדום" המשדר בתדר 102FM. לרדיו המקומי יש גם פורום אינטרנט שבו התושבים והמאזינים יכולים לכתוב ולהגיב. הפורום נקרא "עצם העניין".

 

פורום עצם העניין באתר תפוז

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=303

 

 

אלי ועידן לנקרי הם אב ובנו. הראשון משמש כסגן ראש העיר אילת. השני, בנו, הוא שחקן כדורסל פעיל בקבוצת הפועל אילת ומשמש גם כמנהל בית הספר לכדורסל באילת.

 

אורן קדוש, טבח במקצועו. בשלוש השנים האחרונות תיפקד כעוזר ראש העיר אילת הקודם, זאת לאחר שקודם מתפקידו כפקח עירוני. קדוש נוהג לצפות במשחקי כדורסל בטלוויזיה, וכמו כל אוהד ספורט הוא גם מביע דעתו בעניינים אלה.

 

ביום מסוים פרסם קדוש מספר ידיעות שעניינן בשכר האסטרונומי שמקבל עידן לנקרי בתפקידו כשחקן כדורסל. לטענת קדוש, עידן מרוויח 100,000 ש"ח ואת השכר הגבוה הוא מקבל בגלל שאביו משמש כסגן ראש העיר. את הדברים פרסם בפורום בתפוז.

 

גולש אחר הסב את תשומת ליבו של קדוש כי עידן לנקרי עסק בכדורסל עוד לפני שאביו מונה לסגן ראש העיר ואין הוא מקבל משכורת של 100,000 ש"ח, אלא הרבה פחות.

 

לאחר שלא עזרו כל ההסברים וקדוש לא חזר מדבריו, הוא נתבע על ידי משפחת לנקרי בגין ההשמצות המייחסות לאחרונים שחיתות אישית.

 

העניין נדון בבית המשפט השלום באילת. במהלך המשפט לא הצליח קדוש להוכיח את טענת השכר המופקע של לנקרי הצעיר. יותר מכך: לנקרי הציג תלושי שכר אשר מפריכים את טענותיו של קדוש.

 

השופטת דפנה בלטמן קדראי קיבלה את התביעה וקבעה כי קדוש, בעת שנקב בשכר גבוה, הוציא את דיבתה של משפחת לנקרי, זאת מבלי שתהיה לו היכולת להוכיח את דבריו שכתב בשמו בפורום באתר תפוז. עוד קבעה כי אין צורך לדון בטענה של הפרת פרטיות ואחר ומצאה כי הנתבע פרסם  לשון הרע.

 

השופטת בלטמן קדראי חייבה את הנתבע לשלם לתובעים פיצוי בסך 50,000 ש"ח. כמו כן הטילה עליו לשלשם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 20,000 ש"ח.

 

עידן לנקרי לא מרויח 100,000 ש"ח, אבל הוא ואביו יקבלו בקרוב 70 אחוזים מהסכום הנ"ל מהאדם שטען באינטרנט שזה מה שהם מרוויחים...

 

 

א 1206/05 (שלום אילת), אלי ועידן לנקרי נגד אורן קדוש

פסק דין של השופטת דפנה בלטמן קדראי, מיום 15/02/2007

lankri_vs_kadosh

 

 

 

 






דפנה בלטמן קדראי
שופטת שלום אילת

 




 
 


 


 

תגובות הקוראים