הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

עדכון חשוב 25/03/2008:

הכתבה הבאה היתה נכונה לזמן שבו נכתבה. בינתיים, בוטל פסק הדין ונערכו דיונים נוספים בתביעה. ראו עדכונים בתחתית הכתבה. בני הזוג האפרתי, מפתחי התוכנה, לא ישלמו פיצויים לאמנון ז'קונט. בני הזוג האפרתי מכחישים את הפגיעה בז'קונט. תביעתו של ז'קונט עדיין לא הוכחה בבית המשפט. מיכאל האפרתי לא הורשע באישום הפלילי הנוגע לפגיעה בז'קונט . .



מפתחי הסוס הטרויאני ישלמו 600,000 שח פיצוי

 

24/03/2007 | גיליון מספר 89 | משה הלוי halemo

 

בני הזוג האפרתי, מיכאל ורות, ישלמו לסופר אמנון ז'קונט פיצוי כספי בסך 600,000 ש"ח לאחר שהאחרון תבע אותם בתביעה אזרחית בגין נזקים שגרמו לשמו הטוב ולמחשביו בפריצות באמצעות תוכנה זדונית. הפיצוי נפסק לאחר שבני הזוג לא הגישו כתב הגנה.

 

 

ביום 08/01/2007 חתמה שופטת בית המשפט השלום בהרצליה, אירית מני גור, על פסיקתא שהוגשה על ידי בא כוחו של הסופר אמנון ז'קונט. פסיקתא היא פסק דין המנוסח על ידי התובע ומובא לחתימת שופט, לאחר שהנתבעים מוותרים על הגשת כתב הגנה. בדרך כלל מדובר על פסק דין המנוסח כך שהתביעה תתקבל במלואה, כולל פסיקת הוצאת משפט ושכר טרחת עורך דין.

 

ביום 24/04/2006 הגיש ז'קונט תביעה אזרחית לבית המשפט השלום בהרצליה כנגד מיכאל ורות האפרתי. בנוסף הגיש את התביעה כנגד החוקרים הפרטיים החשודים בהפצת תוכנת הסוס הטרויאני בין חברות עסקיות גדולות במשק הישראלי. בין הנתבעים: החוקרים הפרטיים אלכס ויינשטיין, צבי קרוכמל, אליעזר פילוסוף ואברהם בללי.

 

לטענת ז'קונט, במשך שנה שלמה עד לחשיפת הפרשה, הוא זכה להתעללות אכזרית במיוחד: באינטרנט הופצו פרקים מספרו החדש שטרם ראה אור, אשר זכה לביקורות קטלניות;  מחשבו האישי שלח עצמאית מכתבים מזוייפים בשמו;  בנוסף, באתר ויקיפדיה הופיעו ציטוטים שאינם שלו בהם הוא כביכול מתוודה על גניבת מאמרים אקדמאים. לטענת ז'קונט, הרקע להתנכלות היא מערכת היחסים הקשה בין מיכאל האפרתי לבין גרושתו נטליה ויזלטיר, שז'קונט הוא אביה החורג הנשוי לאמא הביולוגית, הפסיכולוגית ושדרנית הרדיו ורדה רזיאל ז'קונט.

 

במקביל לתביעתו האזרחית, התבררה התביעה הפלילית שבמסגרת אישום מספר 4 שלה, כללה עבירות של פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות הקשורות לפגיעה באמנון ז'קונט, עבירות בהן הורשעה רות האפרתי וחוייבה לשלם לו 75,000 ש"ח. מיכאל, לעומת זאת, לא הואשם בפגיעה כלשהי בז'קונט ושמו לא נכלל באישום זה (פ 40061/06, מחוזי תל אביב).

 

במקביל הועמדו לדין גם החוקרים הפרטיים המעורבים בפרשה. בימים אלה מתנהל משפטם בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשלושה תיקים נפרדים. התביעה המדהימה בהיקפי החומרים והראיות מנוהלת מטעם המדינה על ידי עו"ד חיים ויסמונסקי, פרקליט בכיר במחוז תל אביב (פ 40205/05, פ 40206/05, פ 40197/06).

 

לאחר מתן הפסיקתא בתיק האזרחי, עתרו בני הזוג אפרתי לבית המשפט השלום בהרצליה וביקשו לבטל את פסק הדין אשר חייב אותם לשלם סכום שיא בנזקי מחשב לז'קונט.

 

השבוע, ביום 21/03/2007, דחתה השופטת אירית מני גור את בקשת הזוג, מאחר ולא הגישו תצהיר תומך בבקשתם לביטול פסק הדין. כמו כן הסבירה כי הזוג האפרתי לא העלו כל טיעון בדבר סיכויי הגנתם. המשמע נגד התביעה. המשמעות: פיצוי כספי בסך 600,000 ש"ח לאמנון ז'קונט. כמו כן ישלמו הזוג הוצאות משפט בסך 60,000 ש"ח.

 

יצויין כי חלק מהחוקרים הפרטיים שנתבעו על ידי ז'קונט הגיעו להסכם פשרה עמו, ועל פי השמועה, תביעתו של ז'קונט נגדם נדחתה בהסכמה. עד להסכם הפשרה טענו החוקרים הנתבעים כי אינם מעורבים במעשה מעוול כלשהו כנגד ז'קונט.

 

 

א 1386/06, שלום הרצליה, אמנון ז'קונט נגד מיכאל האפרתי ואח'

פסיקתא מיום 08/01/2007, חתומה על ידי השופטת אירית מני גור

jackont_vs_haefrati_1.pdf

 

בקשת ביטול פסק הדין ודחיית הבקשה

מיום 21/03/2007 על ידי השופטת אירית מני גור

jackont_vs_haefrati_2.pdf

 

 

 

_______________

עדכונים:

 

27/06/2007 | בית המשפט ביטל פסק דין נגד מפתחי הסוס הטרויאני

 

בית משפט השלום בהרצליה ביטל פסק דין אזרחי שנתן במעמד צד אחד לטובת הסופר אמנון ז'קונט. פסק הדין קבע כי רות ומיכאל האפרתי יפצו את ז'קונט בסכום של 600,000 ש"ח. פסק דין זה בוטל. התביעה של ז'קונט תתברר בבית המשפט. הנתבעים מכחישים את הטענות של ז'קונט נגדם.

 

http://halemo.net/edoar/0094/0007.html



 

20/04/2007 | מפתחי הסוס הטרויאני מכחישים את הפגיעה בז'קונט

 

מפתחי הסוס הטרויאני הגישו בקשה לביטול פסק דין. מיכאל האפרתי ורעיתו רות מכחישים את טענותיו של הסופר אמנון ז'קונט כי פגעו בו או כי הוגש נגדם כתב אישום הכולל אישום כלשהו בדבר פגיעה כלשהי בז'קונט.

http://halemo.net/edoar/0090/0004.html

 

 

 

 

 






מיכאל ורות האפרתי.
התמונה הוסרה





 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים