הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

תפוז חזרו בהם: ישלמו תשלום מלא לבלוגרים

 

01/04/2007 | גיליון מספר 89 | משה הלוי halemo

 

הלחץ נגד הנהלת אתר תפוז עבד: החברה תשלם מחיר מלא לבלוגרים שהפסידו כספים כתוצאה מאלגוריתם חישוב התשלום החדש. בלוגרים שמבקשים לקבל מחיר מלא, יידרשו לחתום על טופס ויתור על זכויות יוצרים בתכנים שלהם.

 

 

הנהלת תפוז נכנעה. בעקבות הביקורת הציבורית נגד החברה על שינוי שיטת חישוב התשלום לבלוגרים, תודיע החברה בקרוב כי היא תשלם מחיר מלא לבלוגרים על התכנים שכתבו. כזכור, בחודש פברואר, מיד לאחר שהפעילה תוכנית התגמול, ירדה כמות הצפיות בבלוגים ב 70 אחוזים כתוצאה משינוי שיטת החישוב. בשיטה החדשה, כניסות לבלוג שמקורם מרובוטים וממנועי חיפוש, לא נחשבו בספירה.

 

בעקבות פרסומים שונים ולא מחמיאים של בלוגרים, הן בתפוז והן במקומות אחרים, שהתרעמו על מיעוט הכניסות החדש, קיימה הנהלת תפוז ישיבה מיוחדת בה הוחלט לממש את ההחלטות הקודמות ולשלם לבלוגרים מחיר מלא על התכנים שהם מייצרים.

 

יחד עם זאת, הוחלט שמכיוון שהחברה תשלם מחיר מלא, היא תהיה זכאית לבלעדיות בזכויות היוצרים בתוכן שיוצר. כך, אם בלוגר ירצה לקבל תשלום מלא, עליו יהיה לחתום על ויתור על זכות היוצרים שלו בתוכן. למעשה, תאמץ תפוז שיטת תשלום המקובלת בעיתונות הממוסדת, שם מקבלים עיתונאים תשלום מלא על כתבות,כאשר זכויות היוצרים שייכות באופן בלעדי לעיתון.

 

בתפוז מקווים שתוכנית התשלום החדשה תשים קץ לשמועות על הונאה מתוכננת שביצעה החברה שעיקרה משיכת כותבים לפלטפורמה שלה, תוך הבטחה לתשלום הוגן, כאשר בפועל שונתה שיטת החישוב ואף בלוגר לא יגיע לסכומים רציניים בחודש ימים.

 

לא ברור האם התוכנית החדשה של חברת תפוז קשורה לשמועה שהרשות לניירות ערך פתחה בחקירה כנגד החברה בחשד לעבירות של הונאת משקיעים.

 

 

_________________

עדכון: 01/04/2007 שעה 21:30

הידיעה לעיל מצוצה מהאצבע ונכתבה כמתיחה של אחד באפריל.

 






 





 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים