הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

צווי מעצר נגד גולשים לא מצונזרים

 

05/04/2007 | גיליון מספר 89 | משה הלוי halemo

 

מפלג צנזורה הוציא צווי מעצר חסויים נגד עשרות גולשי אינטרנט בארץ ובחו"ל בעקבות חקירה שהוא מנהל נגד אתרי אינטרנט שחשפו פרטים על המתלוננת נגד חבר הכנסת חיים רמון. אתרי האינטרנט אינם נמצאים על שרתי מחשב ישראלים.

 

 

בימים 13/02/2007 ו 14/03/2007 הגיש מפלג צנזורה (לשעבר מפלג עבירות מחשב) לבית המשפט השלום בראשון לציון, בקשות לצווי מעצר נגד גולשים בארץ ובחו"ל, בחשד שבאתר שהם מנהלים או כותבים בו, הם חשפו פרטים על המתלוננת נגד שר המשפטים לשעבר חיים רמון.

 

אחד הצווים, שנחתם על ידי השופטת ד"ר איריס סורוקר, ניתן נגד חיים יטיב, איש מחשבים במקצועו, גולש אינטרנט ודובר תנועת "נקים", אשר מבלה את זמנו בין ישראל לבין אירופה. הצו הוצא לאחר שלטענת משטרת המחשבות, סירב יטיב להתייצב לחקירה לאחר שהוזמן.

 

יטיב פנה בעבר ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לכבד חסיון עיתונאי אשר עומד לו בהפעלת אתר הבית "נקים" (www.nakim.org). לאחר שבקשתו נשללה, הוא עתר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, נגד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) אשר מפעילה את מפלג צנזורה על כל שמונת חוקריה, על מנת שאחרונים ינמקו את פעולותיהם הפוגעניות נגדו (בג"ץ 1264/07).

 

השבוע ניתנה תשובת מפלג צנזורה לעתירה שהגיש יטיב. בתשובת המפלג, נחשפו מסמכים בהם גם צו המעצר החסוי והסודי שהוצא נגד יטיב עצמו ועל פי הנחזה, נחתם על ידי השופטת סורוקר.

 

בבסיס הבקשה לצו המעצר נגד יטיב, עומד מזכר שכתב החוקר רמי כהן גבורה ביום 12/02/2007, אשר מפרט שיחת טלפון עם יטיב שהסביר כי הוא יפנה לבג"ץ נגד היחידה החוקרת. יטיב הגיש את העתירה כבר ביום 11/02/2007, כך לפי רישומי בית המשפט העליון.

 

בבקשה לצו המעצר נגד יטיב הנושאת את התאריך 14/02/2007, מובאים הפרטים והחשדות נגד יטיב. לטענת המשטרה, פרסם יטיב באתר האינטרנט שהוא מנהל, אתר "נקים", תמונה של המתלוננת נגד רמון מתוך ספר המחזור של בית הספר בו למדה.

 

לטענת מפלג צנזורה, בביתו של יטיב ביקרה שלוש פעמים משטרת העיירות בדרום הארץ, אך דלת הבית של יטיב לא נפתחה למרות הבעיטות, למרות שפעם אחת היה אפילו אור בסלון, ולמרות שאפילו בפעם אחרת ניהלה שכנתו שיחת טלפון עמו בנוכחות השוטרים והכלבים שהמתינו בחוץ בקור העז.

 

למרות חוק המעצרים החדש, לא נמנו בטופס הבקשה עילות המעצר, תנאי הערבות ופעולות החקירה הנדרשות נגד יטיב. הצו נחתם על ידי השופטת איריס סורוקר לאחר שקבעה במעמד צו אחד כי הצו ניתן לאחר שהחשוד אינו משתף פעולה למרות שהוא חשוד בעבירה לפי סעיף 352 לחוק העונשין (פרסום שם מתלוננת בעבירת מין).

 

בנוסף לצו המעצר, הכלילה המשטרה את פרטיו של יטיב ברשימת ביקורת הגבולות, על מנת שהוא ייעצר בעת בואו לארץ ובעת יציאתו ממנה. על הבקשה חתום ראש מפלג צנזורה, סנ"צ אבי אביב.

 

כמו שזה נראה על פי המסמכים, חיים יטיב, גולש אינטרנט בזמנו החופשי, הוא עבריין אינטרנט מסוכן שחוקרי מפלג צנזורה רוצים לשים את ידם עליו מחשש שהוא יכתוב משהו נוסף נגדם באינטרנט או רחמנא ליצלן, יעתור נגדם לבג"ץ.

 

מבדיקה שעשתה מערכת דואר חשמלי עולה כי בית המשפט השלום בראשון לציון חתם על צווי מעצר חסויים נוספים נגד גולשים בארץ ובחו"ל לאחר שבאתרי אינטרנט בחו"ל פורסמו פרטים שונים ולא מחמיאים על פרשת רמון.

 

כמו שזה נראה, פרשת רמון עדיין לא הסתיימה, וכעת יאח"ה, אותה יחידה ארצית שניהלה את תיק החקירה נגד שר המשפטים לשעבר, נמצאת בשלבים שונים של ניקוי רשת האינטרנט העולמית ממידע בפרשת רמון המזיק למשטרה, לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה.

 

תמונות המסמכים, למטה.

 

 

____________________

פרסומים קודמים:

 

02/04/2007 | פרקליטת מחוז תל אביב בולשת אחרי טוקבקים

http://halemo.net/edoar/0089/0005.html

 

16/02/2007 | המרדף אחרי חיים האדום

http://halemo.net/edoar/0087/0006.html

 

12/02/2007 | הוגשה עתירה לבגץ נגד מפלג צנזורה

http://halemo.net/edoar/0087/0003.html

 

03/02/2007 | מפלג צנזורה

http://halemo.net/edoar/0087/0001.html

 

 

 

 






ד"ר איריס סורוקר
שופטת בית משפט
השלום ראשון לציון



חיים יטיב
"הנמלט"















המסמכים שנחשפו

 

 


 

תגובות הקוראים