הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

רכבת ישראל פתרה את בעיית המס שיצרה לאזרחים

 

17/04/2007 | גיליון מספר 90 | משה הלוי halemo

 

בעקבות פרסום ראשון בדואר חשמלי על כך שהגרפיקה החדשה של כרטיסי רכבת ישראל יוצרת בעיית מס לאזרחים, שינתה הנהלת הרכבת את התוכנה שמדפיסה על הכרטיסים את הפרטים. הגרפיקה הוחלפה פעם נוספת.



בעקבות הכתבה בדואר חשמלי מספר 85, כתבה מספר 6 מיום 11/01/2007, על כך שמידע רלבנטי על נסיעה ברכבת נבלע בגרפיקה של כרטיס הנסיעה, החליטה רכבת ישראל לתקן את התוכנה שמדפיסה את הכרטיסים. על פי הפרסום הקודם, מידע כמו תאריך הנסיעה ומספר הקבלה, נבלעו בלוגו הכחול כהה שבתחתית הכרטיס, מה שיצר מצב אבסורדי שהמידע אינו קריא (ראו תמונה 1 ותמונה 2).

 

מידע לא קריא על קבלה ועל כרטיס נסיעה, יוצרת בעיה חוקית לאזרחים שמקבלים החזרי מס: החל משנת 2007, קיימת חקיקה חדשה של מס הכנסה הדורשת כי מידע על קבלות וחשבוניות יהיה קריא באופן ברור. כך, נפסלו להם הנייר הכימי הדוהה במשך הזמן ונפסלו גם סוגי חשבוניות וקבלות הכוללות גרפיקה המסתירה את המידע הרלבנטי על הקבלה (למשל המספר הסידורי והתאריך).

 

כעת, תיקון התוכנה גורם להדפסת מספר הקבלה מספר שורות למעלה, ואת תאריך הנסיעה שורה אחת מעל, בחלק הלבן של הלוגו (ראו תמונה 3).

 

בנוסף, רכבת ישראל הנפיקה כרטיסי נסיעה חדשים עם גרפיקה שונה במעט, כאשר הלוגו של רכבת ישראל אינו מופיעה יותר בשורה התחתונה של הכרטיס בצבע כחול כהה אלא בראש הכרטיס (ראו תמונה 4 ותמונה 5).

 

_________________

פרסומים קודמים:

 

05/04/2007 | רכבת ישראל מחליפה את כרטיסי הנסיעה ויוצרת בעיית מס לאזרחים

http://halemo.net/edoar/0085/0006.html

 

 

~~~

 

תמונה 1: כרטיס ישן




תמונה 2: הכרטיס החדש עם ההדפסה הישנה




תמונה 3: הכרטיס החדש עם ההדפסה החדשה




תמונה 4: כרטיס חדש נוסף עם ההדפסה החדשה




תמונה 5: כרטיס חדש נוסף עם ההדפסה החדשה (כרטיס שהונפק לכבוד חג פסח)

 

 


 


 


 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים