הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מלחמת הצימרים מגיעה לבית המשפט

 

04/06/2007 | גיליון מספר 93 | משה הלוי halemo

 

אתר צימרים אחד העתיק תמונות מאתר צימרים אחד. אתר הצימרים שממנו הועתקו התמונות ביקש מהשני להסירן. לא כל התמונות הוסרו. עכשיו מגיע הסכסוך לבית המשפט.

 

 

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוגשה היום תביעה על סכום של 800,000 ש"ח וכן בקשה לצווים זמניים, כנגד חברת Winhelp בע"מ וכן כנגד בעלי החברה ומנהליה, מנדי ומרים נשר, הבעלים ו/או המפעילים של אתרי האינטרנט העוסקים בשיווק מקוון בצימרים www.weekend.co.il ו www.ezezoola.com , בטענה של הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית.

 

התביעה הוגשה על ידי הבעלים של אתר האינטרנט "צימר קארד", אחד מן האתרים המובילים כיום בישראל בשיווק מקוון של נופש בצימרים, www.zimercard.co.il , וכן על ידי צלם ועורך התמונות, אמנון אוזן, שהינו גם מפעיל ועורך אתר "צימר קארד".

 

בכתב התביעה נטען בין היתר, כי הנתבעים הם מתחרים ישירים של התובעים. עוד נטען כי הנתבעים הפרו ברגל גסה את זכויותיהם הקנייניות של התובעים, לאחר שהעתיקו ופרסמו באתריהם לכל הפחות 47 תמונות ייחודיות ומקצועיות אשר בבעלות התובעים וזאת למרות שמעולם לא קיבלו כל היתר או הרשאה מהתובעים לעשות שימוש כלשהו בתמונות אלה.

 

עוד טוענים התובעים, כי הם פנו אל הנתבעים מספר פעמים ובכתב, בדרישה כי התמונות יוסרו לאלתר מן האתרים שבבעלותם, אך למרות זאת התעלמו הנתבעים מפניות אלה. חלק מהתמונות ממשיכות להיות מוצגות באתרי הנתבעים.

 

בעלי צימר קארד הגישו יחד עם כתב התביעה גם בקשה לצווים זמניים, במסגרתה ביקשו כי בית המשפט יורה לנתבעים שלא לעשות כל שימוש בתמונות אשר בבעלותם וכן להסיר לאלתר את התמונות המפרות מן האתרים שבבעלות הנתבעים. אל הבקשה, צירפו התובעים חוות דעת של מומחה מחשבים מטעמם, רן לוינסון, אשר בדק את אתרי הנתבעים וקבע באופן חד משמעי כי 25 התמונות אשר הוצגו בפניו כיצירותיו של מר אוזן מוצבות באתרי הנתבעים.

 

התובעים טוענים, כי גזילת קניינם גרמה ותגרום לנזקים עצומים לתובעים, לרבות נזקים כספיים כבדים עקב הפגיעה הקשה בזכויות היוצרים של התובעים והזכות המוסרית של מר אוזן, אובדן מכירות ניכר ופגיעה במוניטין התובעים.

 

התביעה והבקשה לצווים זמניים הוגשו על ידי עו"ד אביב אילון ממשרד עורכי הדין אילון, אגרט ושות`.

 

 

א 1879/07, בשא 11821/07 (מחוזי תל-אביב),

אוזן ליאב ושות` נ` חברת winhelp בע"מ ואח`

 

 

 

 

 






עו"
ד אביב אילון
מייצג את התובעים


 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים