הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

מחק עצמו מדואר זבל והואשם בפריצה למחשב

 

08/08/2007 | גיליון מספר 96 | משה הלוי halemo

 

אזרח שקיבל דואר זבל מרשימת תפוצה מסויימת, החליט למחוק את עצמו מהרשימה. הוא נכנס לאתר של הזבלנית, שלא היה מוגן בסיסמה, ומחק את עצמו מרשימת התפוצה. הוא הואשם בחדירה לחומר מחשב והועמד לדין. בית המשפט בחר שלא להרשיע אותו אלא להטיל עבודות שירות בלבד.

 

 

אלישע שי הוא אזרח ישראלי נורמטיבי. הוא אינו עבריין. אין לזכותו עבר פלילי או הרשעות.

 

כמו כל גולש באינטרנט, גם אלישע קיבל לתא הדואר האלקטרוני שלו דואר זבל. אחת החברות שהציקה לאלישע היא חברת ק.ג. עיצוב.

 

אלישע החליט לעשות מעשה. הוא נכנס כמו כל גולש לאתר האינטרנט של החברה. כגולש מיומן, הוא מצא גם היכן יושבת רשימת התפוצה של החברה, רשימה ובה כתובות דואר אלקטרוני של נמעני דואר זבל של החברה. אלישע החליט למחוק את עצמו מהרשימה. לאחר מכן הוא חיבר הודעה ושלח אותה לכל הכתובות ברשימת התפוצה של החברה, זאת גם על מנת לבדוק שהוא אינו מקבל יותר דואר זבל של החברה.

 

החברה הזבלנית לא ראתה בעין יפה את מעשיו של אלישע, והחליטה להתלונן במשטרת תל אביב. אלישע נעצר, נחקר, הודה במעשיו וחסך זמן יקר.

 

גם לאתר שפרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגדו על חדירה לחומר מחשב שלא כדין, החליט אלישע להודות במעשה ולא לנהל משפט ארוך. למרות זאת, דרשה הפרקליטות לראות במעשיו של אלישע מעשים חמורים ולהרשיעו. כאסמכתא, הביאה הפרקליטות שני פסקי דין, של האחים בדיר ושל האנלייזר אהוד טננבוים, אשר הורשעו בחדירה לחומר מחשב ונשלחו לרצות מאסר בפועל על מעשיהם.

 

שופטת בית המשפט השלום באר שבע, דרורה בית אור, החליטה שלא להרשיע את אלישע בעבירות של חדירה לחומר מחשב, למרות דרישת הפרקליטות. השופטת בית אור הסבירה כי מדובר בצעיר נורמטיבי שאין לפגוע בעתידו. השופטת בית אור הסבירה כי מדובר במקרה עם נסיבות מיוחדות, מה גם שלא נגרם כל נזק לחברה המזבלת.

 

בית המשפט הטיל על הנאשם לבצע 100 שעות לציבור כטכנאי מחשבים בעמותת "לתת".

 

 

פ 1573/06, שלום באר שבע, מדינת ישראל נ' אלישע שי

גזר דין מיום 24/07/2007 של השופטת דרורה בית אור

state_vs_elisha.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 




השופטת דרורה בית אור
בית המשפט השלום באר שבע


 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים