הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

צו בית משפט אוסר על אדם להתחזות באינטרנט לילד

 

03/09/2007 | גיליון מספר 97 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט השלום בתל אביב הוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אדם שנכנס לאתר אינטרנט וכתב בשמו של ילד שלא קיים. בית המשפט קבע כי התחזות לאדם וירטואלי אחר באינטרנט מהווה הטרדה מאיימת אם היא מתבצעת נגד אתר מסוים. על המטריד נאסר להיכנס לאתר העמותה ונאסר עליו לשלוח דואר אלקטרוני למוטרדת.

 

 

רוני אלוני סדובניק עומדת בראש עמותה העוסקת בילדים שנפגעו בשם "מרכז משפטי לילדים ולנוער", אשר נקראה בעבר "נציבות קבילות הילדים והנוער". לטענתה, היא סובלת בשנתיים האחרונות ממתקפת מכתבי תלונה לאנשים וגופים שונים, בהם היא והעמותה מושמצים, מוכפשים , מאוימים ונסחטים. לטענתה, כל אלה מהווים הטרדה מאיימת. שולח המכתבים הוא אפרים הלפרין, הידוע ברשת יותר בשם אפרי הלפרין.

 

אתר העמותה (לא פעיל)

http://www.roni4u.org/

 

 

הלפרין, המחשיב עצמו שומר חוק, ורוצה שגם אחרים ישמרו על קוצו של חוק, החל לשלוח מכתבים לכל העולם ואשתו, נגד רוני ונגד העמותה בראשה היא עומדת. הוא שלח מכתבים לרשם העמותות; לנשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש; לשופטי בית המשפט העליון; לשופטים אחרים; לשר המשפטים; למנכ"ל משרד החינוך; ועוד ועוד.

 

במכתביו, הלשין הלפרין על כך שסמל מדינת ישראל מופיע בפרסומים שונים של העמותה והביע חשש כבד לגבי תוכנו של ספר שהוציאה העמותה, שלטענתו לא נמצא בפיקוח ממלכתי. כמו נודניק מצטיין, הלפרין גם גילה את אתר העמותה באינטרנט. הוא נכנס לאתר העמותה והחל לכתוב כילד חרדי בשם שימע'לה. רוני החליטה להוריד את האתר, עקב ההטרדות המקוונות.

 

רוני לא השלימה עם הפגיעה בה ובעמותה ופנתה לבית המשפט השלום בתל אביב בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד הלפרין.

 

ביום 20/08/2007 התקיים דיון אמוציונצלי באולמו של השופט יעקב שינמן. שני הצדדים לא היו מיוצגים בדיון. רוני חזרה בדיון על טענותיה בדבר ההטרדות החוזרות ונשנות של הצדיק הלפרין. מנגד, הלפרין חזר על המנטרות שלו מדוע הוא טורח להטריד לא רק את רוני, אלא את כל הכבודה של מדינת ישראל במכתביו המעייפים. הדיון נמשך כשעתיים, זמן ארוך מאוד לדיונים מעין אלה.

 

ביום למחרת נתן בית המשפט את החלטתו בבקשה.

 

בהחלטתו, הביע השופט יעקב שינמן תמיהה על כך שהצדדים לא נפגשו מעולם ואינם מכירים באופן פיזי אלא באמצעות האינטרנט בלבד. השופט שינמן סבר כי זה מצב זה יאפשר הידברות והבנה, אך הופתע לגלות שהמריבות הוירטואליות מביאות איתן לא פחות שנאה וזעם בין הצדדים.

 

השופט שינמן הסביר כי צווים למניעת הטרדה מאיימת, יש לתת במסורה, שכן, מדובר בהליך מיוחד וייחודי, גם מבחינה פרוצדוראלית וגם מבחינת הסעדים שניתן לקבל במסגרתו.

 

בית המשפט הסביר כי הגשת תלונות סיטונאית, כאשר מסתבר שהתלונות מוגשות ללא הצדק וללא בסיס, לא רק שהן יכולות להוות עוולת לשון הרע, אלא הן הן עילה להגשת תביעה בעוולה של נגישה, בהתאם לסעיף 60 לפקודת הנזיקין. מגיש התלונות צפוי בלאו הכי להיות נתבע ולשלם פיצוי לנפגע.

 

השופט שינמן החליט להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד הלפרין בשני נושאים עיקריים: נאסר על הלפרין ליצור קשר כלשהו עם המבקשת ועם העמותה בראשה היא עומדת, כאשר האיסור כולל גם דואר אלקטרוני. וכן, נאסר על הלפרין להיכנס לאתר האינטרנט של העמותה ובפרט נאסר עליו להשתמש בשמות של ילדים באתר.

 

בית המשפט הסביר להלפרין כי אינו יכול להתחזות בשמות של ילדים ולהיכנס לאתר האינטרנט של העמותה, ולכתוב הודעה בשמו של ילד חרדי בשם שימע'לה מהישוב ביתר. בית המשפט הסביר כי הטרדות בודדות מצטברות לידי מסת משקל המהווה פגיעה במבקשת. זאת יש למנוע באמצעות צו מתאים. יחד עם זאת, הצו לא מונע מהלפרין להמשיך ולהטריד את משטרת ישראל בתלונות נגד המבקשת.

 

בינתיים, הגיש הלפרין בקשה לביטול ההחלטה. צו שמונע ממנו להטריד בצורה מקוונת, זה כנראה כבר יותר מדיי בשבילו...

 

 

בשא 170662/07, שלום תל אביב, אלוני סדובניק רוני נ' הלפרין אפרים

החלטה מיום 21/08/2007 של השופט יעקב שינמן

sadobnik_vs_halperin.htm

 

 

 

 






השופט יעקב שינמן

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים