הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בזק בינלאומי מצנזרת מכתבים וגורמת לסכסוכים

 

11/09/2007 | גיליון מספר 97 | משה הלוי halemo

 

אדם מזמין פרסום אצל חברה המתמחה בפרסום באמצעות דואר אלקטרוני. החברה מבצעת את הפרסום ושולחת אותו למנויים שנמצאים אצלה ברשימה כלשהי. מנגד, מתברר שחלק מהנמענים בכלל לא קיבלו את המכתב. מישהו, בדרך, השמיד להם את המכתב והעלים אותו. מי מצנזרת את האימייל?

 

 

תביעה שכזו הגיעה לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות. יוסי סממה, בעל עסק, ביקש לפרסם את עסקו באמצעות דואר אלקטרוני, הידוע יותר בשם דואר זבל. הוא פנה אל חברת א.ג. ניו אפרוצ' בע"מ של אמיר גנס והזמין פרסום. הוא שילם וחברת ניו אפרוצ' ביצעה את הפרסום ושלחה אותו לרשימת מנויים שברשותה.

 

בתביעה טען סממה כי הפרסום לא בוצע בפועל ולא נשלח למנויים כפי שהתחייבה חברת ניו אפרוצ'. בכתב ההגנה טען גנס כי הוא ביצע את הפרסום. במהלך ההליך הצביע סממה על חברת בזק בינלאומי כמי שמעלימה מכתבים וחוסמת.

 

בית המשפט שלח את הצדדים לברר את העניין אצל חברת בזק בינלאומי. סממה בדק, שלח אימייל לעצמו עם תוכן הפרסום המקורי, והופתע לגלות שחברת בזק בינלאומי העלימה לו את המכתב. בתשובתה אליו הסבירה בזק בינלאומי כי העלימה לו את המכתב העצמי בגלל תוכן המכתב הכולל הפניה לאתר אינטרנט (URL) החשוד ככתובת של גנס והמיועד למשלוח ספאם (דואר זבל). בזק בינלאומי הסבירה כי מכתב דומה שאינו מכיל את השורה הסוררת, לא יחסם ויגיע למנוי.

 

השופט הרן פינשטיין קיבל חלקית את הטענה שהנתבעת אכן שלחה את הפרסום, אך חלק מהפרסום נחסם על ידי ספקית האינטרנט, אם כי הדבר לא נאמר במפורש על ידי בזק בינלאומי.

 

בית המשפט אפשר לצדדים לפנות לחברת בזק בינלאומי ולבקש ממנה אישר האם הפרסום בוצע, ואם כן, לכמה נמענים נשלח בפועל. בית המשפט יחליט על המשך גורל התביעה ביום 30/09/2007.

 

 

תק 2003/06, תביעות קטנות רחובות, יוסי סממה נ' אמיר גנס ניו אפרוצ` בע"מ

החלטה מיום 03/09/2007 של השופט הרן פינשטיין

semama_vs_gans.htm

 

 

 

______________________

גילוי נאות:

כותב שורות אלה ביצע בעבר עבודות שונות עבור חברת א.ג. ניו אפרוצ' בע"מ.

 

 

 

 

 


 




 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים