הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

לא נתן קרדיט למאמר שהעתיק וחויב לשלם פיצוי

 

30/10/2007 | גיליון מספר 99 | משה הלוי halemo

 

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבע כי מנהל חברה שהעתיק תוכן מאמר באתר שיתופי, ולא טרח לתת קרדיט לכותב המאמר, ישלם לכותב המאמר פיצוי כספי.

 

 

רועי יוגב כתב מאמר. את המאמר שלו העלה לאתר השיתופי הנקרא "מאמרים" (articles.co.il), אשר מפרסם מאמרים ומאפשר לאחרים להעתיק את המאמר בתנאי שהמאמר יפורסם כפי שהוא, בלא עריכה מחדש ותוך מתן קרדיט לכותב המאמר.

 

את המאמר העתיק רונן משולם, מנהל בחברת המחשבים "ביוס". את המאמר פרסם באתר שלו (v-shops.co.il), וזאת בלא מתן קרדיט לכותב המאמר המקורי.

 

יוגב החליט לתבוע. בחודש יולי 2007 הוא הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה בגין הפרת זכויות יוצרים. את סכום התביעה העמיד על 16,000 ש"ח.

 

בבית המשפט העלה משולם מספר טענות הגנה: העדר יריבות עם התובע, העדר עילת תביעה וטענה כי התביעה קנטרנית. לטענת הנתבעים, משולם והחברה שלו, משפרסם התובע את המאמר באותו אתר באינטרנט, הוא ויתר על זכויות היוצרים שלו. עוד טענו כי נתנו קרדיט לכותב המאמר.

 

הנתבעים טענו גם כי לא קיבלו התראה באמצעות דואר אלקטרוני, תוך 48 שעות, להסרת המאמר, ולכן התובע לא מילא אחר התנאי הקבוע באתר שבו פורסם המאמר.

 

השופטת ג'אדה בסול קבעה כי מתן הקרדיט במצורף למאמר, נועדה להגן על הזכות המוסרית של כותב המאמר. השופטת הסבירה כי אין המדובר בזכות יוצרים אלא בזכות מוסרית.

 

השופטת בסול קיבלה את התביעה וקבעה כי טענות הנתבע נשמעות מיתממות ולא משכנעות. השופטת ציינה את התנהגות הנתבע במהלך הדיון, בה התפרץ לדברי התובע, בטון דיבור שלא הותיר רושם חיובי במיוחד.

 

בית המשפט הורה לנתבע לשלם לכותב המאמר התובע סך של 2,500 ש"ח כפיצוי, וזאת בתוך 14 יום.

 

 

תק 2704/07, תביעות קטנות חיפה,

רועי יוגב נגד רונן משולם-חב' ביוס מערכות מחשב בע"מ

פסק דין מיום 24/10/2007 של השופטת ג'אדה בסול

yogev_vs_meshulam.htm

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים