הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

בדיחה על תיק רפואי הפכה להרשעה בתיק פלילי

 

22/01/2008 | גיליון מספר 99 | משה הלוי halemo

 

ארז מדר פרסם סאטירה גרפית בפורום פרש באינטרנט שבה נראה אישור מחלה פיקטיבי עם אבחנה מצחיקה על החולה. אתמול הורשע מדר בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזויף. בית המשפט מסביר לנאשם למה זה לא מצחיק.

 

 

באינטרנט מסתובבות הרבה בדיחות גרפיות. מישהו לוקח תמונה, מסמך, וידאו אמיתי ובעזרת שינויים בתוכנה גרפית במחשב, הופך אותו למסמך סאטירי להנאתם של גולשי האינטרנט, בפורומים וברשימות תפוצה בדואר אלקטרוני.

 

ארז מדר לקח את האישור האמיתי שקיבל, סרק אותו, שיחק קצת עם תוכנה גרפית ויצר אישור פיקטיבי, אבל מצחיק. תחת סעיף האבחנה הרפואית הוא כתב באותיות לטיניות: "החולה סתם מבלבל ת'מוח. בריא כמו שור. נתתי לו סתם כדורים שאני מקבלת עליהם עמלות". באותיות לועזיות: "stam balbel ta mach bari kmo shor, natti lo stam kadorim shani mekabel haleem hamalot".

 

את הבדיחה פרסם באתר "פרש" בפורום 20 פלוס.

http://www.fresh.co.il/vBulletin/forumdisplay.php?f=16

 

 

ד"ר איתי גל ואתר YNET לא הבינו את הבדיחה שהתרוצצה זמן מה ברשת ובאימיילים, ופירסמו כתבה בה האשימו את הרופאה החתומה על האישור, ד"ר קורינה אנג'ל, במעללים חסרי אתיקה. באישור המפוברק נשאר שמה ומספר רשיונה של הרופאה. כתוצאה מהפרסום של YNET, פתחה שירותי בריאות כללית בהליכי משמעת נגד הרופאה המסכנה, שעל לא עוול בכפה, נשאבה למהומה.

 

בינתיים, עורכי YNET שהבינו את הפאדיחה העיתונאית, מחקו כל זכר לכתבה ולטוקבקים, מה שלא מנע ממשטרת ישראל לעצור את ארז מדר, לחקור אותו ובהמשך להעמידו לדין בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזויף.

 

אתמול, 21/01/2008 החליטה שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, רחל גרינברג, להרשיע את מדר בעבירות המיוחסות לו. מדר הורשע. טענותיו של מדר כי מדובר בזוטי דברים ובסאטירה לא שיכנעו את בית המשפט.

 

השופטת גרינברג הסבירה כי מדר, שעל פי עדותו עמל רבות כדי להכין את האישור המפוברק, טרח להסתיר את פרטיו, אך לא טרח למחוק או לשנות את פרטיה האמיתיים של הרופאה.

 

בית המשפט הסביר כי לא היה צורך לחקור את עורכי אתר YNET, מה שהמשטרה לא טרחה לעשות, מאחר ומדר לא הואשם במשלוח הבדיחה ל YNET, ואין חשיבות לזה לצורך הוכחת אשמתו של מדר בעבירות של זיוף.

 

כאמור, הרשיע בית המשפט את מדר בעבירות של זיוף. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר לאחר שיינתנו הטעמים לעונש.

 

 

 

פ 3133/07, שלום תל אביב, מדינת ישראל נגד ארז מדר
הכרעת דין מיום 21/01/2008

state_vs_madar_02.htm

 

 

 

_______________

ראו גם:

 

כתב אישום נגד אדם שפרסם מתיחת אינטרנט

http://halemo.net/edoar/0090/0006.html

 

קישור ישן לכתבה שנמחקה ב YNET

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3353532,00.html

 

צילום מסך של הכתבה ב YNET שנמחקה

ynet.gif

 

צילום האישור המפוברק

ishur.jpg

 

באדיבות אתר "לא רלוונטי" של חנן כהן שמסביר על המתיחה

http://info.org.il/irrelevant/item.php/116928240233708764

 

 

 

 

 










 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים