הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

ברוקרטוב נגד גוגל, קפה דה מרקר ומפרסמים

 

18/02/2008 | גיליון מספר 100 | משה הלוי halemo

 

עידו סמואל, הבעלים של חברת ברוקר טוב, דורש מגוגל, מאתר קפה דה מרקר, מספקית האינטרנט הוט ומחברות שמפרסמות באתר מזויף הנושא גם הוא את השם ברוקרטוב, פרטים על משתמשים. בית המשפט המחוזי יכריע. בנוסף, הוגשה תביעת לשון הרע על ידי סמואל כנגד אמנון לוי ותוכנית שומר מסך.

 

 

עידו סמואל הוא המייסד, הבעלים והמנכ"ל של חברת "ברוקרטוב", הנחשבת לאחת מן החברות המובילות בישראל בתחום שוק ההון והפיננסים. סמואל עצמו גם פרשן, עיתונאי, מדריך ומרצה מבוקש בנושאי שוק ההון.

 

לחברת "ברוקרטוב" גם אתר אינטרנט הנמצא בשם המתחם:

http://www.brokertov.net

 

 

יום אחד גילה סמואל כי מישהו פתח אתר מזוייף, בעברית, הנושא את השם "ברוקרטוב", אך במקום הסיומת "נט", הוא משתמש בסיומת "קום".

http://www.brokertov.com

 

 

לאחר בדיקת מומחה מחשבים (גילוי נאות, למטה), התגלתה ראשית ראיה לזהותם של מפעילי האתר המזוייף. סמואל וחברת ברוקר טוב הגישו תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אביב אילון ממשרד אילון אגרט ושות' (א 2488/07).

 

כתבה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3458349,00.html

 

 

למרות התביעה, החליטו סמואל וחברת ברוקרטוב לנסות ולברר את זהותם ופרטים נוספים על מפעילי האתר המזוייף.

 

היום (18/02/2008) הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה כנגד חברות שבעזרתן פעלו המתחזים. הבקשה לחשיפת הפרטים הוגשה כנגד מנוע החיפוש "גוגל"; נגד ספקית האינטרנט "הוט טלקום" שדרכה מחובר אחד המתחזים (לפי כתובת IP); נגד חברת ביזנס נט מידע מקוון, מפעילת אתר הרשת החברתית "קפה דה מרקר"; נגד חברת טלנירי בסט אינווסט; נגד מכללת מגמות המרכז; נגד חברת ביטריידר beTrader; ונגד חברת level2.

 

סמואל, באמצעות עו"ד אביב אילון, מבקש מחברת גוגל למסור את פרטיו של משתמש בשירות הדואר האלקטרוני של החברה, ג'ימייל, הנושא את הכתובת [email protected] .

 

מחברת הוט מבקש סמואל למסור את פרטיו של המשתמש שכתב מהכתובת שמספרה 84.108.28.29, ביום 24/07/2007, בין השעות 07:13-07:38 (לא ברור לפי איזה אזור שעות).

 

מחברת ביזנס נט מבקש סמואל את פרטיו של משתמש באתר קפה דה מרקר שמספרו 33698 והכותב תחת הכינוי "brokertov", תחת השם "עופר לבני".

 

שאר החברות בכתב הבקשה מפרסמות באתר המזוייף, ולכן מבקש סמואל פרטים על התקשרויותיהם עם מפעילי האתר המפר.

 

סמואל טוען עוד בכתב הבקשה כי מאז שהגיש את התביעה נגד מפעילי האתר, הוא סופג הטרדות והכפשות, לרבות פניות אליו בדואר אלקטרוני.

 

בית המשפט המחוזי יכריע בקרוב בבקשה למתן צו עשה  (תיק הפ 250/08).

 

 

 

תביעת דיבה נגד אמנון לוי

 

ביום 05/02/2008 שודרה בתוכנית "שומר מסך" בהנחיית אמנון לוי (ערוץ 10), תחקיר ובו נטען כי סמואל לקח את כספם של בני הזוג כהן מצפון הארץ, יותר מ 400,000 ש"ח, והשקיע אותו במעו"ף, בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

 

התחקיר ביקש להציג את סמואל כמי שבזבז בכוונה תחילה את כספם של לקוחותיו, בעוד הוא מבצע פעולות ומרוויח עמלות על חשבון ההפסד של בני הזוג כהן.

 

היום (18/02/2008) הגיש סמואל תביעת לשון הרע על סך 1,180,000 ש"ח כנגד צוות התוכנית "שומר מסך". התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב. התביעה הוגשה נגד מנחה התוכנית אמנון לוי, העורך איתי דנקנר, המפיקה נופר ספיר, רכז המערכת ירון ביטר והתחקירנית הראשית עדי הרן. כמו כן הוגשה התביעה נגד חברת "ישראל 10" המפעילה את ערוץ 10.

 

בכתב התביעה טוען סמואל כי התוכנית הציגה אותו באור שלילי, בכוונה לפגוע בו, תוך סילוף עובדות והאשמות שווא. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אביב אילון ממשרד עורכי הדין אילון אגרט ושות' (מפעילי אתר דיני רשת).

 

דיני רשת

http://www.netlaw.co.il

 

עידו סמואל אף פתח קודם לתביעה אתר ובו הוא מסביר את עמדתו בסיפור.

http://www.idosamuel.co.il

 

אתר חברת "ברוקר טוב"

http://www.brokertov.net

 

 

(תיק א 16830/08, שלום תל אביב)



____________________

גילוי נאות: הכותב שימש מומחה מטעם אחת התביעות לעיל.

 

 

 

 

 


 



עידו סמואל
ברוקר טוב



עו"ד אביב אילון


 

 




 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים