הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חברת תפוז אנשים נסחטת על ידי עבריין

 

13/11/2008 | גיליון מספר 104 | משה הלוי halemo

 

בחודש האחרון מוצף אתר תפוז בתגובות זבל בחלק מהבלוגים. עופר שדות, אסיר משוחרר, לא מרוצה ממספר תכנים באתר. לאחר שפניותיו נדחו הוא החליט ללמד את אנשי תפוז לקח: מדי לילה הוא מפציץ את אתר תפוז, פותח כרטיסים משמיצים על מנהלי האתר ונגד גולשים ומבהיר: מי שמתעסק איתי, נפגע.

 

 

הנהלת אתר תפוז מתמודדת מול סוגיה קשה בימים אלה. גורם קשה עורף מנסה מדיי לילה וגם בשעות הבוקר כשהוא ער, לפגוע ולהפיל את אתר תפוז על תכניו. כשזה לא תמיד מצליח כי אין לו את כוח המחשוב הנדרש ומחשבי הזומבי כבויים, הוא פותח כרטיסים משמיצים נגד מנהלת הבלוגיה נעה אוסטרייכר, מציף את בלוג הבית של תפוז אותו היא כותבת ומנהלת ומחולל שמות באיזורים שונים באתר.

 

חברת תפוז אנשים היא חברה הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ככזו, היא חייבת במשלוח הודעה למשקיעים כאשר מתרחש אירוע יוצא דופן העלול לפגוע בפעילותה של החברה, זאת לפי סעיף 36 לחוק ניירות ערך. יותר מכך: כחברה שעלולה להיפגע קשות מפעילות עבריינים וכאשר מופעלת עליה מסכת רציפה של סחיטה באיומים במשך חודש שלם, היא חייבת לפנות למשטרת ישראל בתלונה מתאימה (הגם אם המשטרה תעשה מה שהיא הכי יודעת לעשות: לסגור את התלונה בחוסר עניין לציבור ולצאת לעוד מבצע ראווה נגד "פדופילים" מקוונים).

 

במהלך השבועיים האחרונים מתנהלת תכתובת בין מנהלת הבלוגיה של תפוז לבין שדות. שדות מבקש למחוק תכנים המאזכרים את שמו. בתחילה סירבו למחוק מאחר ומדובר בדברים שפורסמו בתקשורת ובמקומות אחרים. לאחר שהבינו את גודל הצרה אליה הם נכנסים והבינו שלשדות אין מעצורים, הם מחקו את התכנים המאזכרים את שמו.

 

אבל שדות לא אמר נואש. שדות החל לחפש באתר תפוז מילים וביטויים שספק אם הם קשורים בו. כך למשל, דרש שדות למחוק את הביטוי "נאווה המוצצת" מכל תכני האתר, למרות שלא ברור הקשר בינם לבינו. שדות הסביר כי שם רעייתו היא נאווה.

 

חלק מהתגובות בבלוג הבית תחת שם הכינוי "נאווה המוצצת", היו תגובות לאותו מציף אנונימי שלא הזדהה בשמו המלא. שדות הסביר למנהלי האתר כי התגובות מכוונות נגדו, ולא הבין כי עד כמה "על הראש הגנב בוער הכובע".

 

בהמשך, החליטו מנהלי האתר להחליף את הביטוי "עופר שדות" וביטויים קרובים בכוכביות (***). בכל פעם שמישהו יחליט לכתוב בטוקבק של הבלוג את שמו המלא של שדות, יוחלף הביטוי בשלוש כוכביות.

 

מנהלי האתר ספגו מכות נוספות משדות, כמו שרק הוא יודע לעשות: תיבות הדואר האלקטרוני שלהם הוצפו. מאותו רגע הם לא היו מסוגלים לקבל דואר אלקטרוני.

 

מחלקת התמיכה והתכנתים של אתר תפוז ניסו לפתור את בעיית ההצפות בטוקבקים בבלוגים של האתר על ידי רישום מספר רנדומלי בכל פעם שמנסים להגיב. גולשים ותיקים התרעמו, והעניין הופסק. שדות ניצל זאת עד תום: בכל לילה הוא יושב ומפציץ. מספר לילות אתר תפוז איבד את מקומו באינטרנט המקומי, עד ששדות החליט ללכת לישון.

 

בתחלופת מכתבים בין מנהלת הבלוגיה נועה לבין עופר שדות, מסביר שדות:

"אני מודיע לך חגיגית, שאם העמודים הנ"ל לא יוסרו עוד היום, זאת יחד עם כל שאר הרשומות של הלמו עלי, אליהן הפניתי אותך, אפתח עמודים על שמך, עם תמונות ותיאורים זהים לעמודים של "נאוה המוצצת", אפיץ אותם ברחבי האתר, זה יופיע תוך דקות ב- "גוגל", ואפעל גם בדרכים אחרות כנגד תפוז עד שהוא יהפוך להסטוריה. חבל שאנחנו מגיעים למצב שבו אני צריך לאיים בתקווה שזה יזיז דברים שסוכמו פעם אחר פעם, ולא קויימו על ידכם, כשהכל מתועד ומוקלט".

 

מנהלת הבלוגיה השיבה לו:

"למרות הרצון הטוב אשר היה נדמה לי שהופגן מצידי בשיחות בינינו, ניגשת מיד לאיומים (שכולם, כמובן, מתועדים ומתויקים אצלנו). חבל שאתה מאבד את סבלנותך במהירות כזו ובו בזמן מותח את גבולות הסבלנות שלי. הבחירה באיומים הינה טקטיקה ידועה, אך יעילה לטווח קצר בלבד. הצעתי הידידותית אליך היא לחדול ממנה כעת".

 

את מכתביו היפנה שדות גם לכותב שורות אלה, כדי להראות ולהשוויץ עד כמה הוא גדול וחזק ואי אפשר לעמוד מול איומיו.

 

לא ברור עד מתי חברת תפוז אנשים תמשיך לספוג את הפגיעה משדות. מטרתו של שדות היא לסלק את כותב שורות אלה מאתר תפוז ולמחוק את הבלוג שהוא מנהל. הנהלת האתר בינתיים לא נכנעת לדרישה זו, אך כפי שזה נראה, עוד שבוע שבועיים של פגיעה באתר, ומישהו יאבד את הבלוג שלו באתר...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 





עופר שדות
סוחט את התפוז

 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים