הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

חברת תפוז נכנעה לזבלן. הקפיאה את בלוג הבית

 

29/11/2008 | גיליון מספר 104 | משה הלוי halemo

 

חברת תפוז אנשים המפעילה את אחד מאתרי הקהילות הגדולים בישראל, נכנעה לזבלן מקצועי. לאחר מתקפת מניעת שירות והצפה במסרים מאיימים ופוגעניים, החליטה תפוז לסגור את בלוג הבית. המשטרה עסוקה בתפירת תיקים ומדים חדשים.

 

 

סיפור כזה יכול להתרחש רק במדינת ישראל: במקום שבו אין משטרה, במקום שבו הפשע המאורגן פורח והעניינים מנוהלים על ידי אסירים משוחררים, במקום שבו חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך לא טורחת ליידע את הציבור על הסבל שהיא עוברת בחודשים האחרונים, ובחברה טכנולוגית שבה התכנתים לא יודעים לכתוב יישום פשוט למניעת הצפות של טוקבקים ושל הדף הראשי.

 

עופר שדות, אסיר משוחרר וזבלן מקצועי השיג חלקית את מה שרצה: להרוס חלקים באתר הקהילות הגדול בישראל. האנשים שמנהלים את תפוז עדיין המומים.

 

הנהלת הקהילות החליטה להשבית את בלוג הבית של האתר, אותו מנהלת נעה אוסטרייכר. עדיין לא הוחלט סופית האם להענות לדרישותיו של שדות ולסלק את כותב שורות אלה מהאתר.

 

מזה כשבוע ימים, אין עדכונים של בלוג הבית, זאת לאחר שעופר שדות מציף את הטוקבקים במסרים פוגעניים. שדות שולח מאות מסרים בדקה באמצעות סקריפט שכתב ומבצע משלוח של טוקבקים, גם לבלוגים שסגורים לתגובות. שדות בחר מטרה קלה: התכנתים של תפוז לא מסוגלים לעשות מה שעשה אפילו אתר רוטר נט, וזה לכתוב קוד פשוט למניעת הצפות.

 

מדיי לילה מוצף גם הדף הראשי ודפים אחרים של אתר תפוז, מה שמקשה על כניסת גולשים לאתר. מי שלא שמר לינק פנימי, ימתין עד ששדות יילך לישון ויחליט לעזוב את תפוז במנוחה.

 

לא ברור אם הנהלת תפוז פנתה למשטרת ישראל בתלונה, אך גם אם תפנה, סביר להניח שלא תקבל סעד במישור הפלילי. עם מפלג עבירות מחשב שכבר פורק לגורמים ופוזר בין יחידות לה"ב 433 השונות, ועם יחידות הונאה מחוזיות ומרחביות שעוסקות בחקירות מחשב מבלי להבין אפילו איך עובד דפדפן, הפשע המקוון ימשיך לשלוט במרחבי האינטרנט הישראלי.

 

 

 

____________________

פרסומים קודמים:

 

13/11/2008 | חברת תפוז אנשים נסחטת על ידי עבריין

http://halemo.net/edoar/0104/0002.html

 








 


 




עופר שדות
תפו תפו תפוזינזנה

 


 

 




 
 
 

 






 

 

 

 

 







תגובות הקוראים