הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

כך נעקוף חסימה של אתרי אינטרנט

 

18/08/2010 | גיליון מספר 112 | משה הלוי halemo

 

ניצב של משטרת ישראל הורה לספקיות האינטרנט הישראליות לחסום אתרי הימורים באינטרנט. ספקיות האינטרנט נענו לצו ההזוי על ידי חסימת אתר ההימורים בשרתי השמות של החברה. למרות זאת, בשיטות פשוטות ניתן לעקוף את החסימה הטפשית הזאת ולגלוש לאן שאנחנו רוצים.

 

 

לכל מדינה בעולם השלישי שמכבדת את עצמה אך לא את אזרחיה, יש משהו שמפריע לה באינטרנט. לאירן מפריע אתרי אינטרנט לא צנועים שבהן נחשפות בנות שלא לבושות מכף רגל ועד ראש; לטורקיה מפריע שאתרי אינטרנט מציגים סאטירה כלשהי על אבי האומה הטורקית אתאתורק; לסין מפריעים אתרים שמסבירים מה הם זכויות אדם ומה היא דמוקרטיה; לצפון קוריאה מפריע שבכלל יש דבר כזה שנקרא אינטרנט; ולמדינת ישראל מפריע שיש אתרי הימורים שהם הרבה יותר הגונים ורבי סיכויים לזכיה כלשהי מהאתרים הרשמיים של מפעל הפיס והטוטו.

 

כמו כל מדינת עולם שלישי שמכבדת את עצמה, גם בישראל החליטו לחסום אתרים שמפריעים לשלטון לעשות כסף על חשבונם של המהמרים הטיפשים וחסרי הסיכויים לזכות. מפקד מחוז תל אביב ניצב שחר איילון, הפיק צו המורה לספקיות האינטרנט הישראליות לחסום אתרי הימורים מסויימים.

 

 

החסימה

 

ביום 18/08/2010 חסמו מספר ספקיות אינטרנט את הגישה לאתרי ההימורים הבאים של חברת ויקטור צ'נדלר (Victor Chandler):

http://www.vcpoker.com

http://hebrew.vcpoker.com

http://www.vcbet.com

http://www.victorchandler.com

http://www.thespinroom.com

 

 

חברת נטוויז'ן 013 החסימה של האתרים הללו נעשית באמצעות הכנסת רשומה פיקטיבית לשרת השמות הנקרא DNS, ראשי תיבות של Domain Name Service או Domain Name Server. כל אתר הימורים שהמשטרה דרשה לחסום, קיבל כתובת IP פיקטיבית על מנת להסתיר את כתובת ה IP האמיתית של האתר. כל אתר חסום כזה קיבל את הכתובת הבאה: 127.0.0.1

 

 

כלומר, מה שיקרה כעת שגולש ישראלי המחובר לספקית האינטרנט נטוויז'ן ירצה לגלוש באחד מאתרי ההימורים של ויקטור צ'נדלר, הדפדפן שלו לא יציג את האתר האמיתי, אלא יציג אתר כלשהו שעומד מאחורי הכתובת הפיקטיבית 127.0.0.1 . כתובת זו היא כתובת מיוחדת שבדרך כלל מצביע על המחשב המקומי (localhost או home), קרי - המחשב של המשתמש. הדפדפן עלול להציג את האתר שלכם או את הנתב (ראוטר) שלכם או כל אתר מקומי שמשוייך לכתובת הפיקטיבית.

 

 

שיטה ראשונה לעקוף אתר חסום

 

לכל מערכת הפעלה של מחשב קיים קובץ בשם hosts. זהו קובץ טקסט שניתן לעריכה, המאפשר להגדיר אתרים הכוללים כתובת IP כלשהי. אפשר להגדיר אתרים שמקפיצים פרסומות עם כתובת IP כזו: 0.0.0.0  כדי שלא נקבל את הפרסומת המרגיזה.

 

מנגד, ניתן להשתמש באותה שיטה, כדי לעקוף את ספקית האינטרנט שבגלל צו משטרתי הזוי שולחת לנו כתובת IP פיקטיבי, ולהגדיר את כתובת ה IP האמיתית של האתר החסום. אם למשל אתם מהמרים באתר ויקטור צ'נדלר, אלה השורות שתוכלו לשים בקובץ ובכך לעקוף את החסימה של ספקית האינטרנט (כתובת IP נכונה לזמן כתיבת שורות אלה):

www.vcpoker.com 212.22.228.243

hebrew.vcpoker.com 212.22.228.243

www.vcbet.com 212.22.225.201

www.victorchandler.com 212.22.228.21

www.thespinroom.com 212.22.228.15

 

חסרונה של שיטה זו היא כאשר האתר החסום מחליף את כתובת ה IP שלו, ואז עליכם להחליף את כתובת ה IP של האתר לכתובת הנכונה. כתובות IP של אתרים חסומים בישראל, אפשר לגלות באמצעות כלים שונים באינטרנט שמתרגמים כתובות טקסטואליות host לכתובות IP.

למשל:

http://www.hostip.info

 

 

קיימים כלים מקומיים למחשב שמבצעים את אותה פונקציה של המרת כתובת טקסטואלית לכתובת IP, אך מאחר וספקית האינטרנט שלכם חוסמת אתרים, תוכנה מקומית עלולה שלא לעבוד ולהביא את הכתובת האמיתית, אלא את הכתובת הפיקטיבית, ולכן רצוי להעזר בכלים שנמצאים און ליין באינטרנט, כי אלה אינם תלויים בספקית אינטרנט ישראלית.

 

פשוט מקלידים את כתובת האתר, לוחצים על הלחצן ואז מופיעה כתובת IP מספרית המשוייכת לאתר. את הכתובת הזו פשוט שמים בקובץ ה HOST של מערכת ההפעלה.

 

קובץ ה HOST של מערכת ההפעלה חלונות XP נמצא בנתיב הבא:

c:\winxp\system32\drivers\etc\hosts

 

כאשר תיקית החלונות אצלי יושבת על דיסק C תחת השם winxp. זה עשוי שונה במחשב אחר. למשל, כתובת תיקית מערכת ההפעלה תהיה windows ואז קובץ hosts יישב בנתיב הבא:

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

 

תחת מערכת ההפעלה חלונות 98, קובץ hosts יכול להימצא בנתיב הבא:

c:\windows\hosts

 

או

c:\win98\hosts

 

בכל מקרה, אפשר לחפש את קובץ hosts באמצעות חיפוש קבצים במחשב. מדובר בקובץ ללא סיומת שמצביעה על סוג הקובץ (אין סיומת txt כמוקבל בקבצי טקסט).

 

 

 

שיטה שניה וטובה יותר לעקוף חסימת אתרים

 

השיטה השניה לעקוף חסימה של אתרי אינטרנט על ידי ספקית האינטרנט שלכם, היא פשוט להגדיר שרת שמות DNS במחשב שלכם, שיעקוף את הצורף בשימוש בפיענוח כתובות אתרים על ידי ספקית האינטרנט שלכם.

 

זה מכבר חברת גוגל חשבה על הנושא ויצרה שרת כתובות ושמות משלה עם כתובת IP מיוחדת וקלה לזכרון, הכוללת ארבע שמיניות:

8.8.8.8

 

כדי לעקוף את ספקית האינטרנט, יש להזין את הכתובת הזו בהגדרות החיבור לרשת. במחשב יכולים להימצא מספר חיבורים לאינטרנט: אלה צורות התקשרות לאינטרנט אם באמצעות מודם חיוג רגיל וישן או באמצעות נתב ראוטר שמחובר למחשב באמצעות USB או כרטיס רשת.

 

בחלונות XP ניגשים לתיקית "המחשב שלי" (My Comupter), בוחרים "לוח בקרה" (Control Panel), בוחרים "הגדרות רשת" ו "חיבורי רשת" (Network). בוחרים את הרשת שבאמצעותה אתם מתחברים לאינטרנט (למשל LAN או למשל Dial up PPP), לוחצים למטה על לחצן "מאפיינים" (properties).

 

 

מופיעה רשימה של פרוטוקולים ושירותים. בוחרים את Internet Protocol TCP/IP. לוחצים על לחצן "מאפיינים" ומגדירים (למטה) את שרת ה DNS המועדף, שהוא כאמור 8.8.8.8 השייך לחברת גוגל.

 

מכבים ומדליקים את המחשב (עושים ריסט) וההגדרות אמורות להביא למצב שאף אתר לא חסום על ידי ספקית אינטרנט. אם בכל זאת יש אתרים שעדיין חסומים בגלל שניסיתם לגלוש אליהם מקודם, אפשר לבצע ניקוי של זכרון המטמון שמחזיק עדיין את הכתובת IP הפיקטיבית ששלחה לכם ספקית האינטרנט.

 

הולכים אל לחצן "התחל", בוחרים את "הפעלה..." וכותבים את הפקודה הבאה:

ipconfig /flushdns

 

זה אמור לנקות את זיכרון המטמון של כתובות אתרי האינטרנט.

 

כעת אף אתר שנחסם על ידי ספקית אינטרנט ישראלית בהוראה משטרתית, לא אמור להיות חסום בפניכם, אלא אם כן ספקית האינטרנט החליטה לחסום את האתר בצורה אחרת, שלא דרך DNS.

 

 

 

סוף דבר

 

קיימות שיטות אחרות לגלוש באתרי אינטרנט חסומים, כמו למשל דרך שרתי פרוקסי, אך כרגע אין לכך הצדקה, אלא אם אתם רוצים שאתר ההימורים לא ייזהה את כתובת ה IP האמיתית שלכם.

 

אני באופן אישי נגד הימורים באינטרנט ובכלל, אך אני יותר נגד חסימה של אתרי אינטרנט ונגד המגמה המתפתחת שקציני משטרה כמו ניצב שחר איילון יחליטו בשבילי איפה והיכן מותר לי לגלוש.

 

 

עדכון שעה 17:55

 

חברת נטוויז'ן שיפרה את חסימת אתרי ההימורים על ידי סינון בקשות בפרוטוקול HTTP. קרי, כל בקשה לקבלת אתר חסום דרך חיבור כלשהו של חברת נטוויז'ן, יפיק שגיאת timeout. הדפדפן פשוט יראה שגיאה, גם אם ההגדרות לעיל הוגדרו במחשב ואין שימוש בשרת DNS של ספקית האינטרנט. הבדיקה של נטוויז'ן היא כנראה על שדה שנקרא host שנמצא בפרוטוקול http. זה שדה שמכיל בעצם את כתובת השרת שעליו נמצא האתר.

 

הפתרון לסוג חסימה כזה הוא שימוש בשרת פרוקסי או שימוש בשירות של גלישה אנונימית שנקרא TOR .

 

 

 

 

 


 





ניצב שחר איילון
מפקד מחוז תל אביב

הורה לספקיות האינטרנט לחסום אתרי הימורים, אבל הגולשים יכולים לצפצף עליו ולגלוש לאן שהם רוצים




 

 

 

 

 










תגובות הקוראים