הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

פיצוי, קנס ומאסר על תנאי למפיץ בדיחה באינטרנט

 

07/02/2008 | גיליון מספר 99 | משה הלוי halemo

 

ארז מדר שהורשע בזיוף בגלל שפרסם באינטרנט אישור רפואי מפוברק, לצורכי בדיחה, משלם את המחיר: בית המשפט דן אותו לשלושה חודשי מאסר על תנאי, לתשלום קנס ולפיצוי הרופאה שנפגעה מהאישור המפוברק.

 

 

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רחל גרינברג, גזרה על גולש האינטרנט ארז מדר עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים. גזר הדין ניתן ביום 03/02/2008 לאחר שניתנו הטיעונים לעונש על ידי הצדדים.

 

בנוסף גזרה על מדר לשלם 1,000 ש"ח לאוצר המדינה או לרצות 10 ימי מאסר תמורתו. בנוסף, הורתה השופטת גרינברג כי מדר יפצה את המתלוננת, ד"ר קורינה אנג'ל, בסך של 5,000 ש"ח. הקנס והפיצוי ישולמו בתשלומים שווים ורצופים של 750 ש"ח.

 

ביום 21/01/2008 הורשע מדר במעשה זיוף, לאחר שבדיחה מוצלחת שיצר עבור גולשי האינטרנט והפילה אפילו את אתר החדשות YNET, פגעה פגיעה קשה ברופאה ששמה התנוסס על האישור המקורי ועל האישור המפוברק.

 

באותה בדיחה גרפית, פוברקה האבחנה הרפואית ונכתבה באותיות לטיניות: "החולה סתם מבלבל ת'מוח. בריא כמו שור. נתתי לו סתם כדורים שאני מקבלת עליהם עמלות". באותיות לועזיות: "stam balbel ta mach bari kmo shor, natti lo stam kadorim shani mekabel haleem hamalot".

 

 

השופטת גרינברג ציינה בגזר דינה יש לחזור ולהדגיש את הנזק העצום שיכול לגרום אדם מסוגו של הנאשם אשר בלחיצת כפתור גורם לפרסום רחב היקף הפוגע באדם אחר, אשר אין לו איך להתגונן בפני כך. השופטת גרינברג הסבירה כי היא מוכנה לקבל את דברי הנאשם כי לא התכוון לפגוע במתלוננת, אך מעשהו ה"בלתי שקול", כדברי בית המשפט, הביא לפגיעה קשה בין אם רצה בכך או לא.

 

זהו גזר דין ראשון מסוגו בישראל, שבה הופכת בדיחת אורבנית ברשת, להרשעה ולגזר דין נגד הסאטיריקן, שמשלם את המחיר של יצר הפרסום של כלי תקשורת גדול כמו YNET.

 

 

פ 3133/07, שלום תל אביב, מדינת ישראל נגד ארז מדר

גזר דין מיום 03/02/2008

state_vs_madar_3.htm

 

 

______________________

פרסומים קודמים:

 

22/01/2008 | בדיחה על תיק רפואי הפכה להרשעה בתיק פלילי

http://halemo.net/edoar/0099/0005.html

 

23/04/2007 | כתב אישום נגד אדם שפרסם מתיחת אינטרנט

http://halemo.net/edoar/0090/0006.html

 

 

 

 

 

 

 

 










 


 




 
 


 

 

 

 

 


 

תגובות הקוראים